ممکن است در ایران به شهری سفر کرده باشید و دلتان بخواهد شب از هتل یا محل اقامتتان بیرون بزنید یا در شهر کمی بچرخید و به دلیل نبود این امکان، برنامه‌تان با بن بست مواجه شود. شهرهای انگشت شماری در ایران هستند که می‌توان زندگی شبانه را در آن‌ها تجربه کرد و در خیابان‌هایشان گشتی زد و ما تعدادی از این شهرها را معرفی کرده‌ایم.

تهران

تهران به دلیل پایتخت بودنش از جمله شهرهایی‌ست که در شب هم می‌توان در آن قدم زد و جاهای دیدنی‌اش را دید. پل طبیعت که دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم وصل می‌کند، بام تهران در منطقه ولنجک و دریاچه چیتگر، از جمله جاهای دیدنی تهران در شب هستند.

رشت

رشت جزو معدود شهرهای شمالی‌ست که شب‌هایش هم علاوه بر روزهایش دیدنی‌ست و می‌توان زندگی شبانه‌اش را تجربه کرد، اما امکان شب گردی در همه جای این شهر شمالی وجود ندارد. میدان شهرداری رشت که چند سالی‌ست بر سر زبان‌های افتاده از جاهای دیدنی رشت در شب است. شب‌ها دور این میدان و خیابان‌های اطرافش مثل خیابان شریعتی، بساط جگرکی‌ها به راه است و حال و هوای این خیابان را عوض می‌کند.

اصفهان

اصفهان در روز، یکی از شلوغ‌ترین شهرهاست و جاهای توریستی شهر مثل میدان نقش جهان و پل‌هایی مثل سی و سه پل و پل خواجو، بیشتر وقت‌ها جای سوزن انداختن ندارند، اما همینکه شب فرا برسد، همه هیاهوها از شهر رخت برمی‌بندد و آرامشی سرتا سرش را فرا می‌گیرد که مثال زدنی‌ست. شب‌ها در محله‌هایی مثل جلفا می‌توان بدون مزاحمت ماشین‌ها قدم زد و در میدان نقش جهان، غرق تماشای اجزای میدان و مغازه‌های اطرافش شد که همگی به خواب رفته‌اند.

اگر به اصفهان سفر کردید و خواستید در هتل اقامت کنید، هتل‌های تخفیف دار اصفهان می‌توانند هزینه سفر به این شهر را کم کنند.

قشم و کیش

شهرهای جنوبی به دلیل وجود دریا، از زنده‌ترین شهرها در شب هستند. در کیش، رستوران‌ها و فوت کورت‌ها تا پاسی از شب بازند و پیاده روی و دوچرخه‌سواری در شب از معمول‌ترین تفریح‌هاست. اسکله تفریحی کیش در شب، جایی‌ست که آدم‌ها با دریا خلوت می‌کنند، دیگر خبری از قایق‌های موتوری و جت اسکی‌ها و پاراگلایدر سوارها نیست و می‌توان در سکوت به دریا زل زد.

در طرف دیگر میدان جزیره قشم قرار گرفته. قشم، جزیره‌ایست پر از عجایب هفتگانه و برخی شب را برای دیدن این عجایب انتخاب می‌کنند. در این جزیره امکان کمپینگ هم وجود دارد بنابراین در کنار دریا می‌توان نشست و آتشی برپا کرد.

هزینه‌های سفر به جزیره کیش معمولا گران تمام می‌شود برای کم کردن هزینه‌های سفر به این جزیره می‌توانید به صفحه هتل‌های کیش بروید.

اهواز

اهواز، پایتخت فلافل ایران است و یکی از جذابیت‌های سفر به این شهر خوردن فلافل در منطقه لشگرآباد است. این منطقه پر از فلافلی‌هایست که بساط شان را سرتا سر روز برپا کرده‌اند و تا پاسی از شب هم فلافل دست مشتری می‌دهد. از دیگر جاهای دیدنی‌ای که در این شهر شب می‌توان در کنارش قدم زد، پل‌هایی مثل پل سفید است که نماد شهر محسوب می‌شود.

مشهد

مشهد به دلیل وجود حرم امام هشتم شیعیان از جاهایی‌ست که شب‌ها نیز زندگی در آن جریان دارد. اینطور معروف است که کرکره مغازه‌ها و برخی از بازارهای نزدیک حرم چند سال است که پایین نیامده و بیست و چهارساعته بازند.

مشهد، شهر هتل‌هاست و انتخاب‌ها در این شهر برای اقامت زیاد است، برای رزرو هتل در این شهر با قیمت مناسب به صفحه رزرو هتل در مشهد بروید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.