به گزارش تارنمای روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز سه شنبه به نقل از پلیس دانمارک افزود: بازرسی از دفتر چینی شرکت هواوی در کپنهاک بخشی از یک «تحقیق معمول» است که توسط مقامات در مکان هایی که دارای تعداد زیادی از کارگران خارجی است انجام می شود.

سخنگوی پلیس کپنهاک گفته است ابتدا چهار کارمند هواوی پس از بازرسی روز پنجشنبه به نقض قوانین اقامت این کشور متهم شده اند که در نهایت دو نفر از کشور اخراج شده اند.

او گفته است: بازرسی از شرکت هواوی در کپنهاک، هیچ ربطی به اتهام جاسوسی برخی کشورهای اروپایی به این شرکت ندارد موضوعی که توسط چین رد شده است.

اخراج این دو کارمند هواوی از دانمارک در حالی است که مقام های امنیتی لهستان نیز ماه گذشته میلادی از دستگیری یکی از کارکنان چینی شرکت هواوی در این کشور به اتهام جاسوسی خبر دادند.

به دنبال این اقدام، وزیر کشور لهستان از اتحادیه اروپا و ناتو خواست با حذف شرکت چینی هواوی از سیستم های مخابراتی خود، موضعی مشترک در برابر این شرکت اتخاذ کنند.

در همین حال &#۳۹;رن ژنگفی&#۳۹; بنیانگذار «هواوی» هرگونه اتهام جاسوسی برای چین از طریق این شرکت را رد کرده است.

کانادا نیز اول دسامبر سال ۲۰۱۸ &#۳۹;منگ وانژو&#۳۹;، مدیر مالی شرکت مخابراتی &#۳۹;هوآوی&#۳۹; را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت کرده بود. 

دادگاه ونکوور کانادا ۱۰ روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

بازداشت های اخیر کارمندان شرکت هواوی، به نگرانی های امنیتی غربی ها درباره این شرکت دامن زده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.