دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که صبح امروز جهت افتتاح دهها پروژه ملی و استانی وارد همدان شده بود در فرودگاه همدان گفت: توفیق داشتم درایام دهه فجر به استان فرهنگی و تاریخی همدان سفرکنم.

وی با اعلام اینکه همدان در حوزه های صنعتی، گردشگری و کشاورزی ظرفیت های بسیاری دارد، افزود:

بیش از یکصد هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری در کل کشور در حال انجام است.

معاون اول رئیس جمهور، استان همدان را استانی باجایگاه بالای فرهنگی، تاریخی و دارای تمدنی بزرگ دانست و اظهار داشت: علیرغم همه دشمنی ها، ایران اسلامی در مسیرتوسعه قرار دارد.

در ادامه دکتر جهانگیری با حضور در شهرستان کبودرآهنگ پس از افتتاح یک نیروگاه خورشیدی در این شهرستان کارخانه فولاد را نیز افتتاح کرد

کارخانه فولاد همدان تولید کننده انواع میلگرد بوده و با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی ویان شهرستان کبودرآهنگ راه‌اندازی شد.

این کارخانه برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس جمهور سپس با حضور در شهرستان بهار، بیمارستان ۸۵ تختخوابی آیت الله بهاری این شهرستان را افتتاح کرد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۳ هزار و ۲۸۷ متر مربع و با زیربنای ۸ هزار و ۳۲۱ متر مربع و با هزینه ساخت ۳۵ میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۵ میلیارد تومان با همیاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و بنیاد برکت و همچنین اهدا زمین توسط خانواده خیر و نیک اندیش مرحوم حاج محمد اسدی ساخته شده است.

کارخانه گندله‌سازی اسدآباد نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد، این کارخانه با ١٣٠ میلیارد تومان اعتبار به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید، با افتتاح این کارخانه به صورت مستقیم برای ۱۲۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

در ادامه شرکت هگمتان دارو در شهرستان تویسرکان نیز با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و مهندس شاهرخی، استاندار همدان افتتاح شد.

شرکت هگمتان دارو با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد، با افتتاح این شرکت در فاز اول برای ۷۰ نفر و در فاز تکمیلی برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

لازم به ذکر است، افتتاح نیروگاه خورشیدی ۸ مگاواتی شهدا همدان با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۸ میلیون یورویی نیز با حضور دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتراردکانیان وزیرنیرو و مهندس شاهرخی استاندار همدان افتتاح شد، این نیروگاه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.