بازار طلا که در هفته های گذشته تحت تاثیر بهای جهانی این فلز گرانبها روند افزایشی به خود گرفته بود، این روزها بیش از هر چیز متاثر از نرخ ارزهای عمده و افزایش تقاضای خرید در بازار قرار دارد به طوری که با وجود افت قیمت طلا در بازارهای جهانی هنوز نرخ ها در بازار تهران صعودی است.

هر اونس طلا امروز (سه شنبه) حدود یک هزار و ۳۱۴ دلار فروخته شد و به این ترتیب هر مثقال طلا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۶۹ هزار و ۳۶۰ تومان در بازار تهران قیمت گذاری می شود.

در بازار مسکوکات هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان، هر نیم سکه ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، هر ربع سکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۷۷۰ هزار تومان به فروش می رود.

صرافی های بانکی صبح امروز هر اسکناس دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان و هر یورو را ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان عرضه می کردند اما در میانه روز نرخ ها هر کدام ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

دیروز در سامانه سنا میانگین فروش هر یورو ۱۳ هزار و ۵۵۹ تومان و هر دلار ۱۱ هزار و ۶۱۲ تومان بود و در نیما حواله هر یورو ۹ هزار و ۹۲۴ تومان و هر دلار هشت هزار و ۳۵۷ تومان تعیین شد.

نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.