نصرت الله لطفی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نقش آفرینی مردم در سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: چهل سالگی نماد بلوغ، پختگی و نشاط نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آمریکا یک جنگ تمام عیار اقتصادی، روانی و رسانه ای علیه انقلاب به راه انداخته تا کارایی نظام اسلامی را زیر سئوال برده و مردم را نسبت به آینده ناامید کنند، اما مردم با پیوند ناگسستنی خود با انقلاب، برنامه های دشمن را به شکست می کشانند. حضور مردم در روز ۲۲ بهمن، انقلاب را یک بار دیگر بیمه کرده و مشت محکمی بر دهان دشمنان خود می زند.

رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مردم از مسئولان مطالبات به حقی در زمینه های اقتصادی و معیشتی دارند، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی ملی می تواند ما را از مشکلات عبور دهد. دشمنان اعتراف کرده اند که با مردم ایران نمی‌توانند مقابله نظامی کنند؛ بنابراین دنبال ایجاد اختلاف میان مردم و مردم با مسئولان هستند تا از این راه برای براندازی نظام اقدام کنند.

لطفی با بیان اینکه برای اولین بار در همه استان ها نمایشگاه های دستاوردهای چهل ساله نظام را برگزار کرده ایم، ادامه داد: توطئه های دشمنان ملت ایران را باید رصد کنیم و دستاوردهای نظام را بدون اغراق برای مردم تبیین کنیم تا مردم متوجه پیشرفت های نظام اسلامی باشند و بنابرابن ما برنامه های تبیینی خود را تا ۱۲ فروردین ۹۸ ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: ۲۰۰ مهمان خارجی از شخصیت های سیاسی، مذهبی، ورزشی و دانشگاهی در این مراسم حضور دارند. ۶۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی مراسم ۲۲ بهمن را پوشش می دهند که از این تعداد بیش از سیصد نفر خبرنگار خارجی هستند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: مراسم از ساعت ۹ صبح روز ۲۲ بهمن آغاز می‌شود و مردم تهران از ۱۲ مسیر خود را به میدان آزادی می رسانند. بیش از ۱۶۰۰ غرفه فرهنگی در تهران و ۲۰ هزار غرفه مردمی در شهرستان ها ساماندهی شده است.

بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به سئوالی در مورد علت لغو سخنرانی رئیس مجلس در کرج اظهار کرد: برگزاری مراسم سالگرد انقلاب اسلامی باید بر اساس مصلحت نظام، حفظ انسجام و وحدت ملی و تبعیت محض از رهبری باشد و همه باید خود را در برگزاری جشن انقلاب سهیم بدانند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نگاهی فراجناحی دارد و از همه جناح‌ها و قوا برای سخنرانی در سراسر کشور دعوت کرده‌اند. ما برای اینکه بتوانیم از همه سلایق سخنران دعوت کنیم به دفاتر خود در شهرستان‌ها اعلام کردیم که سخنرانان را در شهرهای درجه یک از مرکز دعوت بکنیم. نگاه ما هم غیر جناحی و فراگیر و در راستای افزایش وحدت ملی است.

وی تاکید کرد: نیاز امروز ما حفظ اتحاد و انسجام و پرهیز از هر نوع تفرقه و حاشیه سازی است. با توجه به شیطنت‌های پیچیده دشمن مردم باید ید واحده باشند و هر فرد در هر جایگاه و سمتی که باشد باید تفکر سیاسی و جناحی خود را نادیده گرفته و در خدمت نظام و انقلاب باشد. ما در این چند روز تماس‌های زیادی داشتیم برخی از استانداران تماس گرفتند و خواسته اند به جای سخنران غیر دولتی، سخنران مراسم آنها دولتی باشد و آن جایی هم که سخنران دولتی بوده‌اند اصرارهایی وجود داشته که شخصیت‌های غیردولتی بیاید، ولی نگاه ما بر اساس مصلحت نظام و پرهیز از تفکر جناحی بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: اصرار داشتم رئیس مجلس یکی از سخنرانان ۲۲ بهمن باشد زیرا وی رئیس قوه مقننه است و نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دارد. من از وی خواهش کردم سخنران یکی از مراسم‌های ما باشد. دلیل انتخاب کرج هم این بود که رئیس مجلس سفر خارج از کشور دارد؛ بنابراین باید شهری نزدیک تهران انتخاب شود. وقتی که سخنرانی وی قطعی شد ما به استاندار البرز و امام جمعه کرج خبر دادیم. اما آنچه در کرج رخ داد مغایر با رهنمودهای رهبری، مصلحت نظام و مغایر با آداب مهمان نوازی بود.

لطفی افزود: ما در حال پیگیری برای حل مشکل بودیم ولی رئیس مجلس خودش صلاح دانست که در کرج سخنرانی نکند. اگر او برنامه را لغو نمی‌کرد ما هم به دنبال لغو برنامه سخنرانی رئیس مجلس در کرج نبودیم.

وی در ادامه درباره سخنرانان مراسم ۲۲ بهمن در مراکز استان‌ها گفت: در تبریز سرلشگر موسوی فرمانده ارتش، در ارومیه منوچهر متکی، در اردبیل محمدباقر نوبخت، در اصفهان حجت‌الاسلام حاجی صادقی، در ایلام حاجی بابایی، در بوشهر محمدباقر قالیباف، در شهر کرد سردار سلامی، در مشهد آیت‌الله رئیسی، در بیرجند علوی وزیر اطلاعات، در بجنورد شریعتمداری وزیر کار، در زنجان آیت‌الله دولابی نماینده زنجان در مجلس خبرگان، در سمنان عزت الله ضرغامی، در زاهدان سرلشگر رحیم صفوی، در شیراز اسحاق جهانگیری، در قزوین سردار شریف، در قم حجت‌الاسلام سعیدی، در سنندج نقوی نماینده ورامین در مجلس، در کرمان حجت‌الاسلام ابوترابی، در کرمانشاه حجت‌الاسلام قمی، در یاسوج حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، در گرگان سردار نقدی، در رشت سعید جلیلی، در خرم آباد حجت‌الاسلام تقوی، در ساری دژپسند وزیر اقتصاد، در اراک حسینی بوشهری، در هرمزگان حسینعلی امیری و در همدان سید احمد خاتمی سخنرانی خواهند کرد و سخنرانان شهرهای یزد و اهواز و کرج هنوز قطعی نشده است.

وی در مورد مسیرهای روز ۲۲ بهمن در تهران، گفت: امسال ۱۲ مسیر برای راهپیمایی در نظر گرفته شده است که این مسیرها عبارتند از:

مسجد امام حسین (ع) میدان امام حسین (ع) خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد ابوذر، میدان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسجد امام هادی (ع)، خیابان آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجدالاجواد، میدان هفت تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان ازادی

مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان ازادی

مسجد امام سجاد (ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان ازادی

مسجد امام جعفرصادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی

مسجد رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهران سر، میدان کمال الملک، بزرگراه لشگری، میدان آزادی ۱۲- مسجد نظام مافی، بلوار کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه شعار محوری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتخار به گذشته، امید به آینده، بیان کرد: در بیش از ۸۶ رایزن فرهنگی کشورمان در خارج از کشور نیز مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

لطفی در پایان درباره مراسم‌های پیش‌رو تا روز ۲۲ بهمن اظهار کرد: دیدار فرماندار و پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب مراسم مهمانی لاله‌ها، و ادامه همایش‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های ۲۲ بهمن و ادامه‌ افتتاح پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور و همچنین برگزاری تجمعات هیأت‌های مذهبی در روز ۲۰ بهمن به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) از جمله برنامه‌های در پیش رو است. همچنین در شامگاه ۲۱ بهمن مراسم گلبانک تکبیر رأس ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و همزمان در تهران و شهرستان‌ها مراسم نور افشانی برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.