الاخباریه گزارش داد، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) با عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران و هیأت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عبدالمهدی تاکید کرد: عراق به برکت مجاهدین و خون شهدا و جانبازان و فداکاران و همچنین حمایت‌های دوستانش و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران توانست گروهک تروریستی داعش را بیرون براند.

وی با اشاره به گسترش روابط میان دو کشور دوست و همسایه تاکید کرد: ملت عراق از تحریم‌ها رنج‌های زیادی برده است و آسیب تحریم‌ها را درک می‌کند. عراق هیچ گاه جزئی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و یا هر کشور دیگری نخواهد بود.

از سوی دیگر عبدالناصر همتی ضمن تبریک گفتن به عبدالمهدی به مناسبت نخست وزیری‌اش، سلام و تحیت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و معاون اولش را به وی ابلاغ کرد و گفت: امیدواریم که همکاری میان دو کشور به خصوص در زمینه بانکی گسترش یابد.

براساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق در این دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، برخی از رؤسای بانک‌های ایران، علی العلاق رئیس بانک مرکزی عراق، ماهر جوهان نماینده وزارت دارایی عراق و برخی از مشاوران حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.