علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفت: ملاقات خوب و سازنده‌ای با وزیر امور خارجه سوریه انجام شد و باید پیروزی‌های دولت و ملت سوریه را در برابر هجمه دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی تبریک گفت.

وی افزود: مثلث ارتجاع منطقه در مقابل سوریه شکست خوردند و آمریکایی‌ها چه بخواهند یا نخواهند باید سوریه را ترک کنند. اکنون ۹۰ درصد خاک سوریه در تسلط دولت سوریه است و باقی نیز به‌زودی توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد.

ولایتی تأکید کرد: پیروزی سوریه پیروزی جبهه مقاومت است. ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی دارند که این رابطه همواره ادامه یافته است و دو کشور در کنار هم بوده‌اند و آنچه اکنون می‌بینیم نتیجه اتحاد کشورهای محور مقاومت است.

ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز پس از دیدار با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: خیلی خوشحالم در سفرم به ایران با رسانه‌ها صحبت می‌کنم تا تأکید کنم رایزنی‌های سازنده‌ای با مقام‌های ایرانی با هدف توسعه همکاری‌های راهبردی انجام دادم. سوریه و ایران با دشمنی به‌نام تروریست مبارزه کرده‌اند و اکنون در برابر دشمنی به‌نام استعمار قرار گرفته‌اند. تا زمانی که ما با هم هستیم همان‌گونه که در برابر تروریسم پیروز شدیم در برابر استعمار نیز پیروز خواهیم شد.

وی افزود: مذاکرات ارزشمندی را با دکتر ولایتی انجام دادم و از صحبت‌های مشاور مقام معظم رهبری استفاده کردم. ما همواره از ولایتی قدردانی کرده و تلاش‌های وی برای کمک به ملت سوریه قابل قدردانی است. در این دیدار من بهترین آرزوها و سلام‌های بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به محضر مقام معظم رهبری ابراز کردم. همچنین مراتب تبریک ملت سوریه را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به محضر مردم ایران با خود به همراه آورده‌ام تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبریک بگویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.