شبکه الفرات گزارش داد آیت الله سیستانی تاکید کرد عراق با تبدیل به ایستگاهی برای آزار رساندن هر کشوری مخالف است.

اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اینکه پایگاه‌های آمریکا در عراق در راستای رصد فعالیت‌های ایران و نیروهای هم‌پیمان این کشور فعالیت‌ می‌کنند، به انتقادهای گسترده از وی در جامعه عراق و هم در آمریکا منجر شده است، شخصیت‌های سیاسی و دینی و مقامات عراق این اظهارات را مردود دانسته‌اند.

الفرات آورده است : آیت الله علی سیستانی مرجع عالی دینی، ماموریت‌ها و اولویت‌های دولت جدید عراق را مشخص کرده و تاکید کرد عراق با هرگونه آزار رساندن به کشورهای دیگر مخالف است.

این رسانه افزود در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است : آیت الله سیستانی پیش از ظهر امروز هینیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس دفتر نمایندگی این سازمان در عراق را به حضور پذیرفت و از تلاش‌های سازمان ملل در کمک به عراقی‌ها برای پشت سرگذاشتن مشکلاتی که کشور از آن رنج می‌برد، استقبال و برای این تیم آرزوی موفقیت کرد.

بر اساس این بیانیه، مرجع عالی عراق تصریح کرده است عراق به داشتن روابط حسنه و متوازن و برابری با تمام کشورها و دیگر دولت‌های دوستدار صلح بر اساس منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی‌اش و بدون اینکه خدشه‌ای به استقلال و حاکمیتش وارد شود، چشم دوخته است،‌همچنین اینکه تبدیل به ایستگاهی برای آزار و اذیت هر کشوری تبدیل شود، مخالف است.

بر اساس این بیانیه، آیت الله سیستانی گفته است دولت عراق باید نشانه‌های موفقیت در مبارزه با فساد و بهبود خدمات را نشان دهد.

بر اساس این بیانیه، مرجعیت عالی دینی تاکید کرده است اگر فراکسیون‌ها شیوه و رویکرد خود را تغییر ندهند، هیچ فرصت واقعی برای حل بحران‌های موجود نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.