احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (پنجشنبه ۱۸ بهمن)، در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. همچنین امروز در شرق و جنوب شرق کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان و جنوب شرق هرمزگان وزش باد شدید شمالی همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش قابل ملاحظه دید و کیفیت هوا را انتظار داریم.

 

وی با بیان اینکه تا فردا (جمعه ۱۹ بهمن) شاهد افزایش دما در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود، گفت: فردا سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر و برخی نقاط البرز مرکزی در استان‌های قزوین البرز و تهران بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: پس‌فردا (شنبه ۲۰ بهمن) با گسترش و تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط از مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور شاهد بارش باران و برف و وزش باد خواهیم بود.

وظیفه در بخش پایانی گفت‌وگو در مورد وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، گفت: فردا (جمعه ۱۹ بهمن)، تهران کمی ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و در اوایل شب با بارش پراکنده همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۳ و پنج درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها در روز شنبه (۲۰ بهمن) هوای تهران نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که حداکثر دمای تهران در روز شنبه ۱۱ درجه سانتیگراد و حداقل دما شش درجه سانتیگراد باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.