این دفترچه حاوی ۲۸۱ عنوان رشته و معرفی ۵۵۰ هزار ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی به جز دانشگاه آزاد اسلامی است.

پذیرش در این رشته ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم و رشته انتخابی) انجام می گیرد.

ثبت نام از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده و تا ۶ شهریور ۹۸ انجام می گیرد.

دانش آموزان سال آخر دوره متوسط نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ نیز می توانند در این مرحله از پذیرش ثبت نام کنند و بعد از امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از آموزش و پرورش معدل کتبی خود را درج کنند.

دانشگاه ها و موسسات پذیرنده بر اساس شیوه نامه اجرایی مصوب شورای سنجش و پذیرش دانشجو در برنامه زمانی (۲۰ اسفند تا ۶ شهریور) نسبت به گزینش داوطلبان حائز شرایط از بیشترین معدل به کمترین معدل با توجه به نوع دیپلم و رشته انتخابی تا سقف ظرفیت پذیرش در هر از سهیمه ها اقدام کرده و در زمان مقرر نتایج را به داوطلبان اعلام می کنند.

تماس دانشگاهها و موسسات با داوطلبان تحت هر عنوان خارج از زمان مقرر ممنوع است.

امکان برگزاری امتحان یا مصاحبه توسط دانشگاه ها و موسسات پذیرنده جز برای رشته های دارای شرایط خاص استخدامی یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دفترچه درج می شود، وجود ندارد.

سهمیه های منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه، خانواده شهدا، ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت، ایثارگران ۵ درصد ظرفیت و رزمندگان طبق قوانین و مقررات مندرج در دفترچه اعمال می شود.

اخذ هر گونه وجه برای دریافت و بررسی درخواست ها توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ممنوع است.

با توجه به اینکه یک داوطلب ممکن است موفق به اخذ پذیرش از موسسات در چندین کدرشته محل شود، داوطلب باید پس از اعلام نتایج دانشگاه ها و موسسات در مهلت زمانی تعیین شده بررسی لازم را انجام داده و رشته محل مورد علاقه خود برای تحصیل را انتخاب کرده و در زمان تعیین شده با همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام و ارائه تعهد مبنی بر ثبت نام در کدرشته محل مورد نظر و عدم مراجعه و ثبت نام در سایر دانشگاه ها به دانشگاه مربوطه مراجعه و هزینه ثبت نام را در این مرحله پرداخت کند.

داوطلب فقط در یک کدرشته محل اجازه ثبت نام دارد.

اگر داوطلبی در رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده و در کنکور سراسری ۹۸ نیز شرکت کرده و قبول شود تنها می تواند در یک کدرشته محل به انتخاب خود ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شود.

هر داوطلب فقط مجاز به تحصیل در یک کدرشته محل است و تحصیل همزمان در چند کدرشته (به جز مشمولان آیین نامه استعدادهای درخشان) ممنوع است.

پذیرفته شدگان دوره روزانه هر سال اجازه پذیرش دوره روزانه سال بعد را ندارند.

دانشگاه ها و موسسات از این داوطلبان به صورت مشروط ثبت نام کرده و اطلاعات آنها را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کند. سازمان سنجش پس از کنترل و بررسی های لازم تایید نهایی را به دانشگاه یا موسسه اعلام می شود.

جدول برنامه زمانی پذیرش در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) مهرماه ۹۸

موضوع

تاریخ

انتشار رشته های تحصیلی و اطلاع رسانی به داوطلبان

۱۷ بهمن ۱۳۹۷

ثبت نام داوطلبان و انتخاب رشته محل های مورد علاقه و ویرایش اطلاعات

۲۰ اسفند ۱۳۹۷ تا ۶ شهریور ۱۳۹۸

ارسال اطلاعات نهایی داوطلبان به دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی توسط سازمان سنجش

۷ شهریور ۱۳۹۸ تا ۸ شهریور ۱۳۹۸

بررسی درخواست ها و مدارک متقاضیان و تعیین پذیرفته شدگان توسط دانشگاه ها

۹ شهریور ۱۳۹۸ تا ۲۱ شهریور ۱۳۹۸

اعلام نتیجه به داوطلبان از سوی دانشگاه ها برای تصمیم گیری داوطلب

۲۳ شهریور ۱۳۹۸ تا ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

مراجعه و ثبت نام پذیرفته شدگان و ارائه تعهد به دانشگاه یا موسسه مبنی بر تحصیل در کدرشته مربوطه و عدم مراجعه و ثبت نام داوطلب در سایر دانشگاه ها

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ تا ۲ مهر ۱۳۹۸

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.