علی لاریجانی در بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک در جمع طلاب با اشاره به جایگاه اراک و پیشینه علمی و معرفتی آن افزود: این ظرفیت نشان می‌دهد که باید حوزه‌های علمیه بیشتری در این شهر فعال باشد.

وی با بیان اینکه احداث حوزه علمیه خاتم الانبیا در اراک ظرفیت مناسبی را ایجاد کرده است و باید از این ظرفیت استفاده شود، گفت: جامعه امروز نیازمند تفکر اسلامی است و با توجه به مجموع شرایط، باید به این تفکر توجه ویژه شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز مسائل در حوزه اقتصاد کشور، توسعه و موضوعات بین المللی نیازمند کاوش‌های جدیدی است، به کاوش و پژوهش در حوزه بانکی اشاره کرد و گفت: باید چارچوب اسلامی و ضوابط شرعی در این راستا اعمال شود، نمی گویم وضعیت کنونی بانک‌ها خارج از چارچوب اسلامی است، اما با توجه به دغدغه علما و آیات عظام باید پژوهش در این راستا مورد توجه قرار گیرد و مؤلفه‌های عدالت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم کاوش به جهت تبیین میزان پیشرفت‌های کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه سیاست‌های خارجی و داخلی باید تلاش کرد و پویا بود، اسلام ایستا نیست و باید کار علمی درست مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث پیشرفت انقلاب می‌شود کاوش‌های نظری است که انجام این کاوش‌ها بر عهده طلاب است، مباحث فقه و اصول به افراد جامعیت می بخشد و فعالیت در بخش‌های مختلف باعث تولید مباحث جدید می‌شود و توجه به موضوعات در این بخش‌ها باید تحت نظر اساتید باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید اهتمام ویژه ای برای احیای تفکر اسلامی و قوام نظام اسلامی صورت گیرد، اضافه کرد: وجود حوزه‌های علمیه در استان‌ها و شهرها تأثیر مثبتی بر فرهنگ مردم دارد، حوزه‌های علمیه فعال دارای احساس مسئولیت، اثری ویژه در باقی بخش‌های استان و شهرها دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.