محمدرضا عارف در آئین افتتاح دبیرستان خیری «محمدرضا عارف» که به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخته شده، با بیان این که من به یزدی بودن خود افتخار می‌کنم و اگر سرمایه‌ای دارم به یزدی‌ها تعلق دارد، اظهار کرد: شاخص‌های کیفی در بخش آموزش و پرورش یزد نمونه است.

وی با بیان این که وضعیت استان یزد در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش نامناسب است، افزود: علی‌رغم تلاش‌های متعددی که در حوزه توسعه کشور اتفاق افتاده، هنوز در بحث ساماندهی مدارس مشکلاتی وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ بیش از ۵۰ درصدی باسوادی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توسعه آموزشی و فرهنگی کشور به مشارکت تمام مردم نیاز دارد.

عارف وضعیت مطلوب توسعه علم و فناوری و آموزش و پرورش کشور را نتیجه احساس مسئولیت و مشارکت مستمر خیرین مدرسه ساز در تمام استان‌های کشور دانست و بیان کرد: دستاوردهای امروز مدیون معلمان و نخبگان فرهنگی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یزد از جمله استان‌های با پتانسیلی کشور است، گفت: سرمایه گذاری روی جوانان کویری بازدهی خوب و پرسودی دارد.

وی جایگاه امروز آموزش و پرورش یزد را ناشی از جذب بالای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: عموماً سهم استان یزد به دلیل خودیاری‌ها و مشارکت مردم از سوی دولت کمتر پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای بزرگ علم و فناوری استان یزد، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران آموزشی یزد باید مسیر توسعه آموزشی استان را با دیگر استان‌های کشور به اشتراک بگذارند.

عارف توسعه همه جانبه کشور را مستلزم توسعه بیش از پیش علم و فناوری دانست و بیان کرد: فرهنگیان استان یزد باید در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش پیشرو باشد.

وی بازنگری در محتوای درست را نیاز جدی آموزش پرورش کشور عنوان کرد و افزود: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این که فعالین حوزه تعلیم و تربیت مسئولیت جدی در قبال توسعه کشور دارند، خاطرنشان کرد: توسعه کشور به برنامه اجرایی و دقیق نیاز دارد.

وی تلاش برای پاسخ به مطالبات به حق اقشار مختلف جامعه در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و تأکید کرد: دست‌اندرکاران فرهنگی و آموزشی کشور می‌توانند با دقت بیش از پیش مسیر توسعه و رفع نیازهای امروز کشور را هموار کنند.

همزمان با فجر ۹۷ دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه «محمدرضا عارف» که به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد ساخته شده، با حضور مسئولان ارشد استان در یزد افتتاح شد.

دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه دکتر «محمدرضا عارف» که به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد ساخته شده است، با حضور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان در یزد افتتاح شد.

این دبیرستان در مساحت چهار مترمربع با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در شش ماه ساخته شده است.

دبیرستان خیری محمدرضا عارف که توسط دکتر «مصلی نژاد» خیر مدرسه ساز ساخته شده، مجهز به ۱۰ کلاس درس ۳۰ نفر، کتابخانه و نمازخانه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.