دکتر مسعود سلطانی فر ظهر امروز در شورای اداری استان ایلام و دیدار با جوانان و هیئت های ورزشی استان ایلام ضمن تبریک فجر چهلم انقلاب اسلامی به مردم غیور ایلام گفت: شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت میگویم و امسال فجر ما بوی فاطمی دارد.

وی ادامه داد: از گزارش‌ها و نکاتی که نمایندگان سمن ها و هیئت های ورزشی و همچنین نمایندگان مردم ایلام در مجلس و استاندار محترم دادند بسیار تشکر می کنم. انشالله با عنایت خداوند و با تمام دشواری‌ها و محدودیت هایی که داریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

دکتر سلطانی فر گفت: امروز دو پروژه خوب و مهم استان ایلام را افتتاح کردیم و پروژه های زیاد دیگری در دست ساخت داریم که باید همه تلاشمان را انجام دهیم که زودتر به بهره‌برداری برسند.

 وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یک ظرفیت اجتماعی مردمی و حرکت ساز است گفت: هیچ ابزاری مثل ورزش با یک سرمایه گذاری محدود و اندک, موجبات غرور, وحدت, شور و شعف و نشاط جمعیت عظیمی از یک ملت را فراهم نمی کند.

وی توضیح داد: در یک مسابقه فوتبال یا وزنه زدن یک وزنه بردار, پیروزی یک کشتی‌گیر و موفقیت های ورزشکاران, همه مردم کشور احساس غرور می‌کنند و هیچ عرصه ای این ظرفیت را ندارد.

سلطانی‌فر ادامه داد: اگر بخواهیم از طریق هنر, اوقات فراغت ۵۰ میلیون ایرانی را پر کنیم باید ده‌ها هزار میلیارد تومان هزینه کنیم ولی تیم ملی فوتبال ما وقتی به نیمه نهایی جام ملت های آسیا صعود می کند اکثر مردم خوشحال می شوند.

دکتر سلطانی فر گفت: بالای ۹۰ درصد مسئولین کشور جام ملت های آسیا و همچنین لیگ قهرمانان آسیا را پیگیری می‌کردند و هیچ عرصه دیگری که مردم اینقدر حساس باشند وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس جمعا بیش از ۵۰ میلیون هوادار دارند گفت: اوقات فراغت ۵۰ میلیون ایرانی با تماشای بازی این دو تیم پر می شود و با باخت تیم خود ناراحت می‌ شوند و با پیروزی‌های آن احساس شادی و نشاط و شعف می کنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش در دنیا به یک صنعت تبدیل شده و درآمدزایی فراوانی دارد گفت: خیلی از سیاسیون دنیا برای اینکه موقعیت اجتماعی پیدا کنند در ورزش حضور پیدا می‌کنند. عالی ترین مقام هر کشور در رویدادهای مهم ورزشی و در مراحل بالا حضور پیدا می‌کنند. همچنین نظام های سیاسی برای اینکه توانمندی, ارزش ها و موفقیت های خود را نشان دهند یکی از عرصه هایی که حمایت و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند ورزش است.

دکتر سلطانی فر به رقابت کشور های بزرگ دنیا از دیرباز در ورزش اشاره کرد و گفت: عرصه رقابت آمریکا و شوروی سابق المپیکها بود. این دو کشور قوی ترین ورزشکاران خود را به این مسابقات اعزام می کردند تا با شکست رقیب پرچم کشور خود را بالا ببرند. همیشه رتبه اول و دوم المپیک ها متعلق به شوروی سابق و آمریکا بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.