احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، به پیش بینی سه روزه وضعیت آب و هوایی کشور پرداخت و گفت: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود و در بعدازظهر به کل نوار غربی و دامنه‌های البرز غربی و غرب سواحل دریای خزر گسترش می‌یابد.

 

وی افزود: فردا، شنبه ۲۰ بهمن با تقویت این سامانه، بارش به جنوب، مرکز، سوال دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور گسترش می‌یابد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه ۲۱ بهمن ماه این سامانه در جنوب غرب، جنوب، شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود گفت: بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

وظیفه ادامه داد: دوشنبه نیز با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به کل کشور بجز شمال و شمال شرق می‌رسد. همچنین بارش در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف بوده و در جنوب و جنوب غرب همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی همچنین به پیش بینی دمای پایتخت در روز آتی پرداخت و اظهار کرد: امروز، جمعه ۱۹ بهمن ماه وضعیت جوی تهران کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و اوایل شب با بارش پراکنده گزارش شده و دمای هوا بین ۱۳ تا ۳ درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین فردا، شنبه ۲۰ بهمن ماه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران بوده و دما بین ۱۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد است. تهران روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه نیز وضعیتی نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی با وزش باد را تجربه خواهد کرد و دمای آن در بیشترین و کمترین حالت بین ۱۳ تا ۶ درجه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.