کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم‌ملی در حالی کشور را ترک کرد که طلب خود را از فدراسیون فوتبال دریافت نکرد. کارلوس کی‌روش با وجود آنکه فدراسیون بدهی نسبتا سنگینی به او داشت، همراه با ایران به جام‌ملت‌ها رفت و تنها زمانی این مسئله را برملا کرد که منتقدان به او تاختند. کی‌روش هم گفت کدامیک از آنها حاضرند مدت نسبتا زیادی پول نگیرند و کار کنند؟ کفاشیان نایب رئیس فدراسیون هم در این باره گفت: «بله، او گلایه دارد و گلایه‌اش هم به حق است. ما همیشه پولش را دیر پرداخت می‌کنیم و بنده خدا حق دارد ناراحت باشد.» کفاشیان حتی تاکید کرد: «ما هنوز به کی‌روش بدهی داریم و در تلاشیم آن را پرداخت کنیم ولی مشکل مالی داریم.» 

بعد از اظهارات کفاشیان کنکاش کردیم تا بفهمیم کارلوس کی‌روش چقدر از فدراسیون فوتبال طلب دارد؟ خیلی زود هم رقم دستگیرمان شد. کارلوس کی‌روش از پیش از جام‌جهانی از ایران طلب داشت و بعد از ادامه کارش این طلب بیشتر و بیشتر شد. او سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از فدراسیون دریافت می‌کرد که قرار شد بعد از جام‌جهانی تا جام ملت‌ها ۶۰۰ هزار دلار دریافت کند. فدراسیون موفق نشد بعد از جام‌جهانی پولی به کی‌روش بدهد. از قبل هم او ۳۰۰ هزار دلار طلب داشت. 

در واقع کارلوس در حال حاضر ۹۰۰ هزار دلار تنها به خاطر دستمزدش طلبکار است که رقم، رقم سنگینی است. اما این تمام طلب کی‌روش نیست. فدراسیون فوتبال بخشی از پاداش کی‌‎روش از جام‌جهانی را هم پرداخت نکرده است. پاداش دو بازی عمان و چین هم باقی مانده است که هر کدام ۶ هزار دلار است و روی هم می‌شود ۱۲ هزار دلار. کی روش در مجموع غیر از آن ۹۰۰ هزار دلار، ۳۰۰ هزار دلار دیگر هم طلب دارد که روی هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار می‌شود که رقم بسیار سنگینی است و با یک ضرب و تقسیم ساده به ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد. فدراسیون فوتبال در تلاش است تا این پول را از طریق فیفا پرداخت کند. بعد از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی روسیه فیفا باید ۹ میلیون دلار به تیم‌ملی پرداخت می‌کرد که تنها بخش کوچکی از آن را دریافت کرده است. بخش عمده آن به خاطر مشکلات تحریم پرداخت نشده است. فدراسیون امیدوار است تا از همین منبع بتواند پول کی‌روش را پرداخت کند. تازه علاوه بر این دستیاران کی‌روش هم از فدراسیون طلب دارند و در مجموع رقم سر به فلک می‌گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.