مراجع عظام تقلید اظهار داشتند: دشمنان اساس نظام را هدف گرفته اند، به همین دلیل باید در این شرایط حساس کنونی همه در صحنه حضور داشته باشند و در برابر توطئه آنها ایستادگی کنند.

 

حضور درراهپیمایی وظیفه الهی ، اجتماعی و وجدانی

 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به این که حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وظیفه ای الهی، اجتماعی و وجدانی است گفت: همه برای ناکام گذاشتن دشمن در این راهپیمایی، حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند. مشکلات فرهنگی و اقتصادی در کشور وجود دارد ولی این مشکلات مانع نشود تا از اصول خود دست برداریم. دشمنان اساس نظام را هدف گرفته اند، به همین دلیل باید در این شرایط حساس کنونی همه در صحنه حضور داشته باشند و در برابر توطئه آنها ایستادگی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: دشمن میزان حضور مردم در راهپیمایی امسال را نشان دهنده میزان اثرگذاری فشارها و تحریم های خود می داند، به همین دلیل شرکت گسترده مردم در راهپیمایی موجب ناکامی دشمن در محاسبات خود علیه ملت ایران می شود. ۴۰ سال از انقلاب گذشت و در این ایام با طوفان های زیادی از جمله جنگ تحمیلی مواجه بودیم که همه این طوفان ها را با پیروزی پشت سر گذاشته ایم.

این مرجع تقلید، پیروزی های جمهوری اسلامی در طوفان ها و جنگ تحمیلی را شبیه معجزه دانست و گفت: پیروزی انقلاب و حوادث پس از آن و موفقیت های ملت ایران در برابر همه فشارهای خارجی نشان می دهد که نظام دارای پشتوانه ای الهی است.

 

ملت به ندای امام راحل و رهبری معظم لبیک خواهند گفت

 

آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید با دعوت از مردم برای شرکت باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت که ملت دراین روز به ندای امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت. مردم انقلابی و بصیر ایران امسال نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام خواهند کوبید، آنان با عقیده، آرمان، شور و خروش بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به نظام افزود: ملت مسلمان، مکتبی و مذهبی ایران از ابتدا به ندای امام راحل لبیک گفتند چرا که برای آنان ثابت است که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم جلوی گلوله ها سینه سپر کردند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند، اظهار داشت: آنان ؛ جان، خون و شهید دادند تا انقلاب اسلامی پایدار بماند چون انقلاب را یک انقلاب اسلامی و دینی می دانند. امسال نیز مردم عزیز ایران مانند سال های قبل با بصیرت بالای خود به ندای حضرت امام، رهبر انقلاب و شهدا لبیک خواهند گفت و با قدم های استوار و شعارهای کوبنده با وجود این که از نظر معیشتی در مضیقه هستند به میدان می آیند.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم ایران با قدم های استوار در راهپیمایی ۲۲ بهمن گام برخواهند داشت، ابراز کردند: ملت ایران دشمنان را بهتر شناخته اند و در برابر آنان با استقامت کامل ایستاده اند، از این رو راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشور تر و پر خروش تر از سالهای گذشته انجام خواهد گرفت. بنده به عنوان سرباز امام عصر(عج) پا به پای مردم در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت خواهم کرد تا دشمن بداند که انقلاب به راه خود با قدرت ادامه می دهد و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است.

 

انقلاب کشور را از استعمار بدخیم خارجی تطهیر کرد

 

آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه انقلاب کشور را از استعمار بدخیم خارجی تطهیر کرد، از همه آحاد ملت خواست که تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

وی دهه مبارک فجر را دهه تطهیر کشور از استعمار خارجی دانست و افزود: ایران پیش از انقلاب کشوری استعمارزده و غارت شده بود و این استعمار که نوعی نجاست بود با خون شهدا تطهیر شد و ما در دهه فجر مدیون این تطهیر هستیم. بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشوری که با خون پاک شد باید میوه خوب بدهد افزود: مسئولان کشور باید میوه طیب و طاهر از این انقلاب که همان خدمت به مردم است، بدست آوردند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه باران نمی تواند کشور نجس شده با استعمار را پاک کند، گفت: این خون شهداست که می تواند کشور را پاک کند و ایران اسلامی با خون شهیدان پاک شده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی حرف های جدید برای دنیا دارد گفت: جهان تشنه حرف های جدید جمهوری اسلامی می باشد به گونه ای که امروز ایران به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.

 

مردم با وجود مشکلات دست از انقلاب خود بر نمی دارند

 

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ازدیگر مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه ای از آحاد ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی خواست که حضوری باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

دراین بیانیه آمده است: مردم ایران در ۲۲ بهمن با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت می فهمانند که علیرغم برخی کاستی ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمانهای امام و رهبری بیعت مجدد خواهند کرد.

 

مردم پاسخ یاوه گویی های دشمنان را خواهند داد

 

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز بابیان اینکه دشمنان نتوانسته اند با توطئه ها و دسیسه های بسیار در عرصه جنگ سخت و نرم مردم کشورمان را خسته کنند، گفت: ملت غیور ایران اسلامی با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخی قاطع و کوبنده به توطئه ها و یاوه گویی های اخیر آنها خواهند داد.

وی افزود:مردم پیشتاز قم با همه توان برای انجام عمل صالح سیاسی و واجب عینی، حضوری پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را به ثبت می رسانند و به بدخواهان اسلام و انقلاب و کسانی که علیه این شهر توطئه می کنند، این پیام را می دهند که قم سرزنده و با نشاط در صف اول دفاع از نظام اسلامی و رهبری ایستاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.