سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز یک شنبه طی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیروهای مسلح در معرض دید عموم گذاشته شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه نشان می دهد در بخش علمی، فناوری و دفاعی، پزشکی و علوم انسانی کارهای بزرگی انجام شده که بخش اندکی از آنها به نمایش مردم در آمده و شاخص ها و سنجش هایی که در بعد از پیروزی انقلاب و طی ۴۰ سال اخیر با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی به دست آمده قابل قیاس با وضعیت پیش از انقلاب نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در این نمایشگاه ۴۵ سازمان دولتی و دانشگاهی دستاوردهای خود را در ۱۲۰ غرفه و ۱۰۰۰ دستاورد بومی و صددرصد ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

وی با اشاره به غرفه سارمان انرژی اتمی در نمایشگاه دستاوردهای نظام در باغ موزه دفاع مقدس گفت: این غرفه مختص به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی است که به همت دانشمندان جوان این سازمان به دست آمده و نشان می دهد که جوانان ما توانستند تمام مراحل استخراج" اورانیوم" از معادن ایران و تبدیل آن به "میله های سوخت هسته ای" و به کار گیری و بهره برداری در نیروگاه اتمی بوشهر را به خوبی انجام دهند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه توان موشکی ما هیچ‌گاه مورد مذاکره نیست تصریح کرد: این اروپایی‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری برای دفاع از خود نیازی به اجازه کشورهای دیگر ندارد،یادآور شد: ملت‌ها برای دفاع از خاک و سرزمین خود به وجود می‌آیند و ایران برای دفاع از مردم، خاک و سرزمین‌اش، از هیچ کشوری اجاره نمی‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.