آخرین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در آخرین سانس ۲۱ بهمن ماه در پردیس ملت برای اهالی رسانه و منتقد به نمایش درآمد.

این فیلم که در ادامه «ماجرای نیمروز یک» بود، به گفته سازندگانش از یک سال و نیم قبل تحقیقات آن انجام شده بود.

در این فیلم بازیگرانی که در «ماجرای نیمروز یک» همکاری داشتند، بازی کرده اند و جواد عزتی به عنوان یکی از بازیگران اصلی گفت: چند سال از آن فیلم گذشته و ما دائم فکر می کردیم به این شخصیت‌ها که در این سالها چه به آنها گذشته و چه آدم هایی شده اند.

هادی حجازی فر هم یکی از سختیهای کار بازیگرانی که در قسمت قبل بودند را این موضوع دانست که در ماجرای نیمروز یک، کاراکترهایی را نشان دادند که (بین مخاطبان) جا افتاده بودند.

سید محمود رضوی تهیه‌کننده این فیلم نیز در نشست پرسش و پاسخ فیلم گفت: کار این فیلم قاعدتاً به لحاظ پروداکشن سنگین بود چون سوژه خاص و راه رفتن روی لبه تیغ است، اما با این حال از روزی که فیلم کلید خورد، تا به امروز مشکلی نبوده و همکاری شده است.

او افزود: من به عنوان کسی که شروع کننده کار بودم با بچه های گروه در فضایی رو به جلو رفتیم و آنقدر کار برای ما و نتیجه اش در کنار مردم و منتقدین خوب بوده که برای ما راضی کننده است و امیدواریم در اکران هم مثل لاتاری و..‌از ما حمایت کنند؛ ضمن اینکه حتماً به دنبال استقبال نوروز هم هستیم.

در ادامه این نشست، محمدحسین مهدویان نیز در پاسخ به سوالی برای ساخت ادامه «ماجرای نیمروز» گفت: که فعلاً چنین برنامه ای ندارد.

او در پاسخ به اینکه آیا خود را مثل حاتمی کیا سرباز نظام میداند؟ بیان کرد: من مطابق عقاید خودم فیلم می‌سازم. فیلمساز که وابسته نمیشود پس بقیه هر تعبیری می‌خواهند بکنند، میتوانند داشته باشند.

این بازیگر اضافه کرد: تجربه چهار فیلم گذشته این را به من یاد داد که این رویداد اولین محک جدی ما در برخورد با تماشاگر است و در واقع جشنواره یک اکران کوچک است. این مهم ترین خواسته ما از فجر بوده و هر چهار بار با چهار فیلم متفاوت حاضر بودیم و هر بار جزو نامزدهای مردمی هم بودیم. اگر جایزه بگیریم خوشحال میشویم ولی اگر هم نگیریم آنچه را از جشنواره می‌خواستیم به دست آوردیم.

ابراهیم امینی نویسنده فیلم هم در بخشی از این نشست درباره واقعی بودن داستان گفت: در این داستان دست ما برای پرداخت دراماتیک و تخیل بیشتر باز بود. همچنین سرنوشت عباس زریباف این بوده که در عملیات مرصاد کشته شد ولی چون از نحوه کشته شدنش اطلاعات دقیقی نبود، خودمان تخیل کردیم و آنچه درباره سرنوشت کمال با بازی هادی حجازی فر تصویر شد، هم واقعی نیست.

بهنوش طباطبایی بازیگر این فیلم هم با شوخی و خنده بیان کرد: این فیلم «جواد» سالاری و «هادی» سالاری بود ولی من فیلمنامه و گروه را برای کار خیلی دوست داشتم، ضمن اینکه مهدویان فیلمساز سفارشی از طرف مردم است.

جواد عزتی هم درباره واکنش به کسب جایزه و ناکامی های قبلی گفت: من اگر واکنش بلد بودم تاکنون جایگاه سفت و محکمی در سینما داشتم.

درباره داوریها، هادی حجازیفر افزود: امسال کار داوری سخت است چون یکسری خط دهی ها نیز از سوی رسانه ها اتفاق افتاده که به داوران فشار وارد میکند.

او درباره اینکه قرار بود در فیلم «قصر شیرین» میرکریمی هم بازی کند گفت: طبق برنامه ریزی فیلم «ماجرای نیمروز» باید تیر ماه کلید می‌خورد اما به شهریور ماه رسید و من بین این دو فیلم مجبور به انتخاب بودم چون «ماجرای نیمروز» بدون شخصیت "کمال" امکان ساخت نداشت، هر چند میدانم با این انتخاب آقای میرکریمی ناراحت شدند.

وی درباره احتمال بازگشت به تئاتر نیز گفت: بله حتماً این را در برنامه دارم و می‌خواهم کمی استراحت کنم اما نه برای اینکه دیگران مرا مرور کنند بلکه میخواهم خودم کارهایم را مرور کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.