هرچند وقت یک بار فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از کم‌فروشی در یکی از جایگاه‌های سوخت حاکی است. جایگاه‌هایی که به گفته سیدمحمدرضا موسوی‌خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - بعد از بررسی، شناسایی شده و جریمه می‌شوند. اما هم‌چنان این دغدغه بین مردم وجود دارد و به یک تجربه مشترک تبدیل شده است.

در این راستا، موسوی‌خواه از مردم تقاضا کرده است اگر تخلفی از جایگاه‌ها دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گزارش کنند و در این باره به ایسنا توضیح داد: اگر مردم در هر جایگاهی، تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.

وی هم‌چنین به این سوال که چه جریمه‌ای در انتظار جایگاه‌های متخلف است، پاسخ داد: مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره روز جاری برداشته می‌شود. مثلاً می‌شود ۱۰ هزار لیتر. در این ۱۰ هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر ۲۰ لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود. جایگاه‌داران قشر زحمت‌کش هستند و واقعاً خدمت می‌کنند. ممکن است تخلف هم صورت بگیرد که نمی‌توان کتمان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه درباره نظارت بر جایگاه‌های سوخت توضیح داد: هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. درواقع فرآورده نزدیک به ۴۰۰۰ جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ماهی یک بار، ۵۰ هزار تلمبه هم توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.

موسوی‌خواه در پایان تاکید کرد: مردم کم‌فروشی را با شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند که در حضور خودشان تخلف پیگیری شود. در همه جایگاه‌ها، تابلوهای اضطراری نصب شده است که یک شماره مربوط به همین موضوع است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.