دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر از ایده خود برای ساخت دیوار مرزی جنجالی دفاع کرد و گفت: آن (دیوار مرزی) مربوط به هیچ چیز دیگری جز این نمی‌شود که ما می‌خواهیم امنیت آمریکایی‌ها، مردم‌مان و کشور خود را حفظ کنیم. دیوار، یک چیز بسیار خوب است، نه این که یک چیز بدی باشد. به عبارت دیگر (در مخالفت با آنان که می‌گویند دیوار به معنای تنفر و نژادپرستی است) من می‌گویم دیوار یک چیز اخلاقی است.

 

او افزود: ما از حمایت‌های فوق العاده‌ای برخوردار هستیم. ما در حال ساخت آن هستیم. ما حتی دیگر نمی‌گوییم دیوار را بساز، بلکه می‌گویم دیوار را تمام کن. علت آن این است که ما بخش‌های زیادی از آن را ساخته‌ایم و در حال مرمت و بازسازی بخش‌های قدیمی آن هستیم که در شرایط بسیار بدی قرار داشت و ما در حال بهبود آن هستیم. از اینرو، ما می‌گوییم دیوار را تمام (تکمیل) کن. دیوار یک چیز بسیار مهم است. اگر شما آن را نداشته باشید، تمام فناوری‌ها و همه پهپادهایی که آنان به زیبایی آن‌ها را (نزدیک مرز) در هوا به پرواز در می‌آورند، هیچ معنایی نخواهند داشت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این مصاحبه درباره پیشنهاد کم کردن تعداد تخت‌های بازداشتگاه‌های مهاجران نیز گفت: وقتی شما چنین کاری کنید- و توجه داشته باشید که دموکرات‌ها این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند- این بدان معنا است که (به علت پر شدن سریع بازداشتگاه ها)، شما دیگر افرادی را که «خطرناک» هستند، بازداشت نمی‌کنید و آن‌ها را در بازداشتگاه‌ها نگه نمی‌دارید و در نتیجه، آن‌ها را آزاد می‌کنید و به درون جامعه ما می‌فرستید. علت آن این است که قوانین ما آنقدر بد هستند که (ما نمی‌توانیم افراد خطرناک را در بازداشت نگه داریم). اگر شما به اتفاقاتی که رخ داده و قوانینی که طی سالیان متمادی در کنگره به تصویب رسیده است، نگاه کنید، می‌بینید که این شرم‌آور و مایه آبروریزی است. این (قوانین) بدان معنا هستند که ما نمی‌توانیم آنان (مهاجران غیرقانونی) را به مکزیک بازگردانیم، بلکه باید آن‌ها را وارد جامعه خودمان کنیم. در برخی از موارد، آن‌ها جنایتکارانی کاملاً خونسرد هستند. ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم.

ترامپ در بخشی دیگر از این مصاحبه بار دیگر به تعریف و تمجید از عملکرد دولتش پرداخت و گفت: اگر شما به نتایج نظرسنجی‌ها نگاه کنید و به آمار و ارقامی که ما داریم توجه کنید، می‌بینید که آن آمار و ارقام، بسیار خوب هستند. فکر می‌کنم امروز من (در نظرسنجی در خصوص محبوبیتم) به بالاترین سطحی که تاکنون به آن دست یافته بوده‌ام، رسیدم. محبوبیت من به ۵۲ درصد رسیده است و این به رغم تمام داستان‌ها (و اخبار) بدی است که رسانه‌ها و مطبوعات درباره من منتشر می‌کنند. البته شما (فاکس نیوز) با من رفتاری منصفانه دارید.

او در پاسخ به پرسشی درباره توافقِ موقت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره برای پرهیز از تعطیلی مجدد دولت فدرال گفت: آنچه من می‌توانم به شما بگویم این است که بسیاری از چیزها تغییر کرده است و ما خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. من نمی‌توانم وارد جزئیاتِ دقیق این توافق شوم، زیرا خودم هم پیش از آنکه به اینجا (برای مصاحبه با شما) بیایم، این خبر را شنیدم. من (پس از شنیدن این خبر) باید بین توافق و شما، یکی را انتخاب می‌کردم و شما را انتخاب کردم.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به شوخی گفت: من باید شما را انتخاب می‌کردم و جز این، هیچ چاره‌ای نداشتم. آیا این صحیح نیست؟ و من بسیار خوشحالم که این کار را کردم.

ترامپ در ادامه با لحنی جدی گفت: بله، آن‌ها در حال گفتگو هستند و خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.