مهدی سالم به عنوان رئیس شبکه امید اعتقاد دارد سینمای ایران باید دنبال امیدآفرینی به جامعه باشد. او در این باره تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر امسال نکته‌ای که بسیاری می‌گفتند نداشتن امید در سینمای ایران است. وقتی تاریخ سینمای ایران را در چند دهه اخیر دنبال می‌کنیم به این نتیجه رسیده‌ایم که عوامل فیلم‌ها در زمانی که سن ازدواج‌شان بوده فیلم‌ها فضای عشق و عاشقی داشته و پایان آن به ازدواج ختم شده است.

او تأکید کرد: جلوتر می‌رویم بحث‌های خیانت خیلی زیاد می‌شود. باورم این است که مسائل مبتلا به خودشان را مطرح می‌کنند شاید از مسائل واقعی جامعه دور باشد. من به طور کل به این سینما امیدوارم و تعدد ناامیدی‌هایش نمی‌تواند مرا ناامید کند. چون فیلمسازان جوان که آینده سینما را می‌سازند حضور دارند. مصداق بارز آن تولید سینمای بیست و سه نفر بود که برای آینده خیر و برکات زیادی خواهد داشت.

سالم در پاسخ به این سوال که چرا شبکه امید، شبکه پربیننده‌ای نشده است، تصریح کرد: در شبکه‌های دیجیتالی یک شبکه‌ای مثل نسیم توانسته خودنمایی بیشتری داشته باشد، چون شبکه تخصصی نیست. اما ما شبکه مختص نوجوانان هستیم و برای این قشر برنامه‌ریزی می‌کنیم. قرار نیست شبکه امید برای عموم جامعه برنامه بسازد ولی شبکه نسیم با هدف‌گذاری عمومی روی آنتن می‌رود.

رئیس شبکه امید درباره پرداختن زیاد تلویزیون به سلبریتی‌ها، گفت: در وهله اول باید ببینیم چقدر سلبریتی و چقدر چهره می‌تواند موثر باشد. شاید وظیفه برخی از شبکه‌های تلویزیونی به جهت علاقه مردم به هنرمندان معروف و مشهور، استفاده از این قشر بازیگر و هنرمند باشد و از طرفی باعث جذب مخاطب و اسپانسر هم می‌شوند. اما قرار نیست همه ذهن و تصور به سمت استفاده از سلبریتی‌ها برود. اینجا باید جانشین‌پروری اتفاق بیفتد که بازیگران با استعداد جدید و مجریان خوب موفق به عرصه تلویزیون و سینما معرفی شوند. درست نیست که همواره از چهره‌های شناخته شده استفاده کنیم و جا برای جوان‌ترها باز نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.