نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگو با شبکه المیادین که بخش‌هایی دیگری از این مصاحبه  چهارشنبه‌ شب منتشر شد، نسبت به عواقب تعرض آمریکا به خاک ونزوئلا هشدار داد و تاکید کرد که کشورش به ویتنامی جدید علیه امپریالیسم تبدیل خواهد شد.

نیکلاس مادور با درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از ونزوئلا گفت: من می‌دانم که شما از ما حمایت خواهید کرد و در مقابله با امپریالیسم، ویتنام‌های متعددی در سراسر جهان شکل خواهد گرفت. ما به کمک شما برادران عرب و مسلمان چشم امید داریم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با رد حضور نیروهای وابسته به حزب الله در این کشور خطاب به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که چنین ادعایی را مطرح کرده بود، گفت: منابع اطلاعاتت را تغییر بده؛ چرا که آن‌ها به تو دروغ می‌گویند. حزب الله یک قدرت سیاسی است که به شکل قانونی در لبنان فعالیت دارد. گر چه ما ارتباطی با آن نداریم، ولی به عنوان یک قدرت سیاسی در لبنان به آن احترام می‌گذاریم.

او از همبستگی ملت‌های عربی به ویژه مردم فلسطین با ونزوئلا قدردانی کرد و خطاب به اسرای فلسطینی گفت: با تمام وجود شما را دوست داریم و از خداوند می‌خواهیم که به شما قوت و برکت دهد. ما نسبت به شما متعهد هستیم و اطمینان داشته باشید که رئیس‌جمهور ونزوئلا خود را رئیس‌جمهوری فلسطینی می‌داند.

مادورو افزود: من احساس می‌کنم که فلسطینی هستم، احساس می‌کنم که عرب هستم و احساس می‌کنم که جزئی از این قضیه تاریخی (قضیه فلسطین) هستم. ونزوئلا هرگز از حمایت فلسطین دست نخواهد کشید و به شکلی حقیقی با مردم فلسطین، استقلال آن و حق آن در تعیین سرنوشت خود اعلام همبستگی می‌کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه به اقدام گوایدو در اعلام ریاست جمهوری به صورت خودخوانده اشاره کرد و گفت: گوایدو و حامیان او مزدوران دستگاه اطلاعات آمریکا هستند و هنگامی که اسناد محرمانه فاش شود، نقاب از چهره واقعی آن‌ها فرو خواهد افتاد. لحظه‌ای تردید ندارم که آن‌ها در خدمت منافع آمریکا و صهیونیسم هستند.

مادورو افزود: مخالفان دولت آزادی عمل دارند و ما آن‌ها را محترم می‌دانیم، ولی مشکل اساسی رهبران آن‌ها هستند که بازیچه دست ترامپ شده اند و علیه کشور خود و اقتصاد آن با رئیس‌جمهور آمریکا همدست شده اند. قطعا ما بر تحریم‌ها و دشواری‌ها غلبه خواهیم کرد و از این فرصت برای تقویت اقتصاد خود بهره خواهیم برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.