نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه با هدف بررسی تحولات سوریه، عصر پنج شنبه به وقت محلی در شهر سوچی روسیه آغاز شد.

حجت الاسلام حسن روحانی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور ایران و ترکیه در بدو ورود به محل برگزاری این نشست از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد استقبال قرار گرفتند.

روحانی، پوتین و اردوغان پس از گرفتن عکس یادگاری این نشست، در صدر هیات های عالیرتبه مقام های سه کشور مذاکرات خود را درخصوص سوریه آغاز کردند.

نشست های سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرایند های سیاسی داخلی در سوریه برگزار می شود.

در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران قبل از آغاز نشست سه جانبه، در دیدار های جداگانه با روسای جمهور ترکیه و روسیه دیدار و درخصوص مسائل دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.