فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۵ بهمن برای شرکت در نشست وزرای دفاع «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «یک ناتوی قوی اروپا را امن‌تر می‌کند» و همکاری میان اتحادیه اروپا و متحدانش «همیشه یک اولویت بوده است.»

موگرینی گفت: از مباحث مطرح شده در کنفرانس ورشو مطلع شده ام، اما مطمئنم دوستان لهستانی و آمریکایی ما کاملا اهمیت ناتو برای اتحادیه اروپا را درک می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا فردا (جمعه ۲۶ بهمن) به بروکسل سفر خواهد کرد و آن‌ها دیداری دوجانبه خواهند داشت.

موگرینی تصریح کرد ما در خصوص اجرای توافق هسته‌ای ایران (برجام) با آمریکا تفاوت دیدگاه داریم، اما در سایر زمینه‌ها با یکدیگر هم عقیده هستیم. ما در خصوص راه حل سیاسی و پایان جنگ در سوریه با یکدیگر هم عقیده هستیم و همچنین درباره برنامه موشکی ایران و پیشبرد صلح در یمن با آمریکا دیدگاه‌های مشترک داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: بیان موضع آمریکا بر عهده من نیست، اما مواضع اتحادیه اروپا کاملاً روشن است. در هر جایی که نقاط مشترک با آمریکا داشته باشیم با هم همکاری می‌کنیم و درباره اختلاف نظر‌ها گفتگو می‌کنیم، اما اتحادیه اروپا همیشه به دنبال اولویت‌های خود است. پایبندی بر اجرای توافق هسته‌ای با ایران (برجام) برای اتحادیه اروپا یک اولویت امنیتی محسوب می‌شود. در سایر زمینه‌ها ما می‌توانیم خیلی نزدیک با آمریکا همکاری داشته باشیم.

موگرینی در آخر گفت: به زودی نشستی با وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره صلح سوریه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.