در حالی که چند روز  تا پایان مهلت تعیین شده از سوی FATF برای تعیین تکلیف لوایح مرتبط با این کارگروه باقی مانده، پالرمو و CFT آخرین مراحل بررسی خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام را سپری می کنند، لوایحی که شنیده ها حکایت از تصویب آنها در مجمع دارد.

محمد صدر درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح CFT و پالرمو به خبرآنلاین گفت: لایحه پالرمو شنبه در دستور کار مجمع قرار دارد و مورد بحث و بررسی نهایی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از پایان کار پالرمو، لایحه CFT در دستور کار مجمع قرار خواهد گرفت، ادامه داد: این لایحه هنوز به مجمع نرسیده، در واقع اعلام نشده که مجلس لایحه را به مجمع ارسال کرده است یا خیر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تلاش های مخالفان لوایح مرتبط با FATF برای رد این لوایح در مجمع، گفت: در مجمع هر عضوی اعم از مخالف یا موافق حق اظهار نظر دارد و ما به عنوان موافقان به صورت جدی از لوایح مذکور دفاع خواهیم کرداما احتمال تصویب آنها در مجمع وجود دارد.

صدر درباره انتشار اخباری مبنی بر ارسال پیامک های تهدید آمیز به اعضای مجمع برای مخالفت با پالرمو و CFT، افزود: برای برخی از اعضای مجمع چنین پیامک‌هایی ارسال شده ولی این رفتارها اقدامات بچه گانه ای است که نتیجه ای در تصمیم اعضا ندارد؛ اعضای مجمع قوی تر از این هستند که تحت تاثیر این پیامک ها قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارتباط تصویب پالرمو و CFT با SPV، تصریح کرد: این دو موضوع هیچی ارتباطی با یکدیگر ندارد و ضرورتی نداشت اتحادیه اروپا به این نکته اشاره کند اما آنها هم مرتکب اشتباه می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.