به گزارش رویترز، دولت هندوستان، اسلام آباد را متهم می‌کند که اجازه می‌دهد تا این گروه‌های شبه نظامی از داخل پاکستان دست به عملیات بزنند و خواستار اقدامی از سوی اسلام آباد است.

اسلام آباد گفته که این ادعا از سوی دهلی نو را رد می‌کند.

این عامل انتحاری با خودرویی حامل بمب، کاروانی از نیروی پلیس شبه نظامی هندوستان را هدف قرار داد.

وزارت خارجه هندوستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت پاکستان می‌خواهیم تا حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی را که از داخل این کشور عملیات خود را انجام می‌دهند، متوقف کرده و زیر ساخت‌های آنها را منهدم و نابود کند.

وزارت خارجه پاکستان نیز این حمله را موضوعی بسیار نگران کننده دانست اما در بیانیه امروز (جمعه) خود اعلام کرد: ما ادعای عناصر دولت هندوستان و رسانه‌ها را که بدون تحقیقات به دنبال مرتبط کردن این حمله به کشور پاکستان هستند، رد می‌کنیم.

نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان نیز در توئیتی نوشت: من به شدت این حمله مرگبار را محکوم می‌کنم. قربانی شدن نیروهای امنیتی ما نباید بدون توجه قرار گیرد.

کشمیر که منطقه‌ای با جمعیت اکثراً مسلمان است چندین دهه است که شاهد اقدامات خصمانه بین هندوستان و پاکستان است. هر دو کشور مدعی مالکیت این منطقه هستند.

همچنین در پی حمله مرگبار به اتوبوس حامل نیروهای شبه‌نظامی پلیس هندوستان در کشمیر، آرون جیتلی، وزیر اقتصاد هندوستان اعلام کرد که امتیازات تجاری را درباره پاکستان لغو می‌کند و با انجام اقدامات احتمالی دیپلماتیک از بابت انزوای کامل این کشور مطمئن می‌شود.

وی ادامه داد، این اقدامات شامل لغو امتیازات تجاری ارائه شده به پاکستان بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.