غلامعلی حدادعادل روز جمعه در آیین چهل قلم و تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته در کتابخانه عمومی صائب اصفهان افزود: دشمنان در تلاش هستند چهره انقلاب را خشن، نامعقول، غیر مننطقی و کور جلوه دهند.

وی بیان کرد: اخباری که از جهان و انقلاب اسلامی منتشر می‌شود منفی بوده که به دلیل سلطه جهانی بر سلطه گران است که همین اخبار و سلطه گری‌ها از طریق فضای مجازی به جوانان ما القا می‌شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه مطرح بودن کتاب به معنای این است که انقلاب براساس شعور و درک عقلانی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: این آگاهی، دانایی و بصیرت معرف جنبه عقلانی انقلاب بوده و اهتمام به کتاب جلوه‌ای از این واقعیت است.

حدادعادل اضافه کرد: نباید جنبه عقلانی، خردمندانه و فرهنگی انقلاب را فراموش کنیم باید بدانیم که اعتبار این انقلاب اعتبار و مبنای فکری و فرهنگی است و احترام به کتاب جلوه‌ای از قدرشناسی ما از عقلانیت و خردمندی انقلاب است.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که ملت ایران ملت کتابخوان باشند نباید کتاب فروشی‌ها خلوت، تعطیل و ورشکسته باشند، زیرا این سزاوار این ملت نیست.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: باید کتاب و کتابخانه را عزیز بداریم و در منازل جایی برای کتابخانه و کتابخوانی در نظر بگیریم و فرزندان را با کتاب مانوس و دانش آموزان را به کتابخوانی تشویق کنیم.

حدادعادل کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور را فرصت دانست و گفت: خوشبختانه کتابخانه‌ها گسترش پیدا کرد و چند هزار کتابخانه عمومی با مربیان دلسوز در خدمت فرزندان این کشور و مردم هستند.

وی ادامه داد: رهبری برای جامعه ایران یک قله بلند تحت عنوان تمدن اسلامی معرفی و ما را به سمت آن قله دعوت کردند.

وی با بیان اینکه رهبری از ما خواستند که همت ما بلند و عزم ما استوار برای ایجاد تمدن اسلامی باشد، تصریح کرد: البته تمدن اسلامی ظرف پنج و ۱۰ سال محقق نمی‌شود بنابراین مهم آن است که روی قله حرکت کنیم ما و نسل‌های بعد از ما.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: با هم افزایی و دستاورد‌های متعدد می‌توانیم به قله‌ای که مدنظر رهبری است صعود کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ۲ اصطلاح سخت و نرم افزار را از فضای مجازی عاریت بگیریم می‌توان گفت: فرهنگ نرم افزار و تمدن سخت افزار است، بیان کرد: نرم افزار رسیدن به تمدن اسلامی را در اختیار داریم که باید آن را رشد داده و در قالب تمدن اسلامی مجسم و محقق کنیم.

حدادعادل یادآور شد: بزرگترین سرمایه انسان، خرد، عقل و اندیشه و سرمایه دیگر ایمان، ذوق، توانایی، اراده، حافظه و زبان است.

وی با اشاره به اینکه ایران مهد ایمان و اصفهان شهر ایمان است، گفت: انقلاب اسلامی مظهر ایمان و به وجود آمدن انقلاب و پایداری و بقا آن نتیجه ایمان است، قدرت این انقلاب در پول و سلاح نیست.

به گفته رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قدرت ایران به امثال شهید حججی است، که تمدن و فرهنگ برگرفته از تمدن ایمانی است.

وی افزود: زبان فارسی به برکت هنر امثال صائب تبریزی که شبه قاره بزرگ هند را فتح کرد که هنر فرهنگ و تمدن و ذوق آن است، این تمدن و فرهنگ قدرت دفاع از خود را دارد، هر تمدن و فرهنگ باید مایه دفاع از خود را داشته باشد.

حدادعادل گفت: با امیدواری کامل و مبتنی بر آگاهی از داشته‌ها و مواهب الهی قدم در پنجمین دهه انقلاب گذاشتیم و این انقلاب را با شکوه تر، نیرومندتر و سرافرازتر به نسل آینده تحویل می‌دهیم و پرچم آن را به دست صاحب او می‌سپاریم.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی ابتکار خوبی به مناسبت چهلمین سال انقلاب انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این راستا از ۴۰ صاحب قلم سراسر کشور تجلیل به عمل آمده است.

آیین چهل قلم تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته با حضور حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتابخانه عمومی صائب اصفهان برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.