کانال دوم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فاش کرده است که به صورت محرمانه و پنهانی به چهار کشور عربی سفر کرده است که این کشورها، روابط رسمی و عادی با تل آویو ندارند. این سفرها در خلال سال گذشته میلادی(۲۰۱۸) انجام شده است.

بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو پس از پایان کنفرانس ورشو که روز پنجشنبه در پایتخت لهستان به کار خود پایان داد، از پیشرفت گسترده در روابط اسرائیل و کشورهای عربی در آینده نزدیک سخن گفته بود.

کانال سیزدهم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی از جزئیات مصاحبه  اختصاصی خود با ترکی الفیصل رئیس اسبق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت وی طی این مصاحبه، پیام ملک سلمان را به دولت اسرائیل منتقل کرد.

باراک رافید تحلیلگر سیاسی صهیونیست که این گزارش‌های مستند را تهیه کرده است، گفته است ترکی الفیصل از شخصیت‌های تاثیرگذار در روابط اسرائیل و کشورهای عربی خلیج(فارس) و پسرعموی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، فیصل گفته است نباید اسرائیلی‌ها را فریب داد و نباید فکر کرد که هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین وجود ندارد، نتانیاهو که اینگونه صحبت می‌کند، سخنانش در چارچوب رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.