سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اتهامات مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا علیه ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران، که گفته بود این ساز و کار باعث تقویت ایران، تضعیف اتحادیه اروپا و افزایش فاصله بین اروپا و آمریکا خواهد شود، گفت: فرانسه نسبت به اجرای برجام با ایران متعهد است. این امر در راستای احترام به توافق های بین المللی و امنیت جهانی است. پاریس از برجام حمایت خواهد کرد. شورای امنیت نیز با صدور قطعنامه شماره ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵ از برجام حمایت کرد.

وی افزود: فرانسه به همراه آلمان و انگلیس از رهیافتی که به نظارت بلند مدت بر برنامه هسته ای ایران، محدود سازی برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران مربوط می شود، حمایت می کند. همه اعضای اتحادیه اروپا روز چهارم فوریه بر ضرورت رهیافتی جامع و متعادل در برابر ایران تأکید کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین اضافه کرد:‹‹ تلاش های انجام شده به همراه آلمان و انگلیس برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران، به منظور تسهیل معاملات تجاری با این کشور است. این اقدام منطبق بر قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.