خبرگزاری پرس اسوسیشن نوشت: این مجازات حبس بالقوه ناشی از حکم محکومیت مانافورت در سال گذشته میلادی از بابت ۸ فقره اتهام در ارتباط با دسیسه پنهان نگهداشتن میلیونها دلار درآمد حاصل از رایزنی سیاسی با اوکراینی‌ها است.

اسناد دادگاهی ثبت شده از سوی دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه فاش می‌کنند که مانافورت احتمالاً طولانی‌ترین مجازات حبس در این تحقیقات را دریافت خواهد کرد.

مانافورت که در زمان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ چندین ماه رئیس کمپین ترامب بود ظاهراً در ارتباط با جرایم مرتبط با مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اتهام مستقیمی دریافت نکرده است. با این حال دادستان‌ها اخیراً فاش کردند که همچنان تمرکز زیادی بر ارتباطات او در جریان کمپین و بعد از آن با یک شریکی که به گفته اف بی ای با اطلاعات روسیه در ارتباط است دارد.

دادستان‌ها در یک سند دادگاهی ۲۷ صفحه‌ای مجازات دقیق برای مانافورت توصیه نکرده‌اند اما با محاسبه مقام‌های تحقیقات فدرال مبنی بر مناسب بودن مجازات حبس بین ۱۹.۵ تا ۲۴.۵ سال برای جرایم وی موافق هستند.

آنها همچنین به صورت دقیق برای قاضی آمریکایی تی اس الیس شرح دادند که چطور از نظر آنها حرص و طمع مانافورت او را به سمت زیر پا گذاشتن قوانین آمریکا کشاند.

این دادستان‌ها تاکید کردند در نهایت مانافورت بیش از یک دهه جوری رفتار کرد که انگار از قانون بالاتر است و دولت فدرال و چندین نهاد مالی را از میلیونها دلار پول محروم کرد.

آنها خاطرنشان کردند: این مجازات باید به نوعی بازتاب جدی بودن جرایم او باشد و سبب شود که هم خود مانافورت وهم دیگران، دیگر چنین رفتاری در پیش نگیرند.

مانافورت چندین ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و منتظر صدور حکم مجازات رسمی‌اش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.