مراسم تشییع پیکر دکتر پوران شریعت رضوی با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم و چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور از مقابل حسینیه ارشاد تشییع شد.

در بخشی از این مراسم، احسان شریعتی با اشاره به بخشی از زندگی نامه و فعالیت‌های مرحوم پوران شریعت رضوی در سخنانی بیان کرد: استقلال، آزادی؛ عدالت توسعه مادی و تعالی معنوی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود. اگرچه پس از ۴۰ سال مستقل هستیم اما با آزادی و عدالت و توسعه فاصله داریم ما مستقل منتقد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مادرم را در رابطه با احداث مدرسه، حقوق بشر و قانون اساسی و حمایت از زنان ایران فراموش نمی‌کنیم. مادرمان به ما آموخت که مستقل باشیم.

احسان شریعتی با اشاره به اینکه امروز اجازه نداریم وارد حسینه ارشاد شویم خاطرنشان کرد: از همین رو در کنار ساختمان حسینیه ارشاد پیکر مادرم را تشییع می‌کنیم.

وی یادآور شد: خواهان آزادی و عدالت و توسعه هستیم.

در بخش دیگر این مراسم خانواده مرحوم پوران شریعت رضوی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر ملکی، دکتر نوری‌زاد، لطف‌الله میثمی، آذر منصوری، محمود علیزاده طباطبایی و بخشی از حاضران در مراسم تشیع پیکر مرحوم پوران شریعت رضوی بودند.

حجت‌الاسلام احمد منتظری بر پیکر مرحوم پوران شریعت رضوی نماز اقامه کرد.

دکتر حبیب‌الله پیمان، معصومه ابتکار، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر هاشم صباغیان، فیض‌الله عرب سرخی، عبدالفتاح سلطانی، عمادالدین باقی، هاشم آغاجری، سعید مدنی، حجت‌الاسلام ابطحی، راکعی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

قرار است پیکر همسر دکتر شریعتی در امامزاده عبدالله شهرری به خاک سپرده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.