دفترچه راهنمای آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ منتشر شد. زمان ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۶ پنج شنبه ۱۶ اسفند ماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://www.sanjeshp.ir ادامه دارد.

 

لازم به تاکید است که داوطلبان از ۲۶ تا ۲۸ فروردین ماه ۹۸ فرصت دارند برای تصحیح و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی داوطلب می‌تواند با توجه به مدرک کارشناسی (و یا بالاتر) در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی از دو گروه متفاوت شرکت کند. هر داوطلب می‌تواند حداقل یک رشته یا مجموعه از هر یک از چهار گروه و حداکثر دو رشته یا دو مجموعه و یا یک مجموعه و یک رشته از دو گروه متفاوت را ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کند. به عبارتی داوطلب مجاز به انتخاب دو رشته یا مجموعه از یک گروه نیست.

برای رشته‌هایی که به صورت مجموعه امتحانی تجمیع شده‌اند، فقط یک دفترچه سوال برای این مجموعه صادر می‌شود. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های مورد نظر از آن مجموعه باشد، می‌تواند در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.

تاکید می‌شود متقاضیان با آزمون و بدون آزمون ورودی واجد شرایط، می‌بایست همزمان با سایر داوطلبان عادی متقاضی شرکت در آزمون طی اسفند ماه سال ۹۷، ثبت نام کنند.

در آزمون سال ۹۸، گزینه "متقاضی ثبت نام با استفاده از شرایط استعداد درخشان می‌باشم" حذف شده و متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون ورودی واجد شرایط، می‌بایست از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ تیر ماه ۹۸ وارد سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی شده و ثبت نام استعداد درخشان را با وارد کردن کد رهگیری ثبت نام آزمون، انجام دهند.

بدیهی است در صورت عدم ثبت نام مرحله استعداد درخشان، مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب است و اقدامی از طرف مرکز سنجش آموزش پزشکی میسر نخواهد بود.

به گزارش مفدا، آزمون ارشد علوم پزشکی طی روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.