جوئل گرکه از خبرنگاران این تارنمای آمریکایی در مطلبی با عنوان بایدن در نشست امنیتی مونیخ به اروپایی ها گفت آمریکا یک شرمساری است افزود: جو بایدن معاون رئیس جمهوری در زمان ریاست جمهوری &#۳۹;باراک اوباما&#۳۹; و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ در این نشست گفت، آمریکایی که من می شناسم ارزش های منحصر به فرد انسانی را درک می کند، کودکان را از والدین جدا نمی کند و یا ما را مجبور به بازگشت پناهندگان به کشورشان نمی کند. مردم آمریکا به راحتی چنین چیزی را باعث شرمساری می دانند و آگاه هستند که چنین چیزی درست نیست. این چیزی نیست که ما هستیم.

بایدن ۷۶ ساله با اشاره به حمله سه ربع قرن گذشته آمریکا به آلمان برای جنگ با نازی ها که فرانسه را به اشغال خود درآورده بودند، گفت: در حالیکه من امروز نمی توانم به عنوان یک مقام دولتی انتخابی صحبت کنم که بتواند سیاست را تنظیم کند، اما می توانم به عنوان یک شهروند صحبت کنم. من می توانم بینش را به کشورم ارائه کنم. من می دانم امروز ما درباره رهبری بسیار شنیده ایم، اما براساس تجارب من، رهبری یعنی دیگران با شما و در کنار شما باشند. رهبری در نبود افرادی که می توانستند با شما باشند، رهبری نیست.

سخنان بایدن تحسین منتقدان اروپایی ترامپ را در پی داشت و این در حالی بود که فقط چند ساعت پیش &#۳۹;مایک پنس&#۳۹; معاون کنونی رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی متحدان ناتو را تحت فشار گذاشت تا هزینه های دفاع در برابر تجاوز روسیه را افزایش دهند. 

بایدن به شیوه ای طعنه آمیز در این نشست بزرگ، به دلیل نارضایتی آشکار متحدان اروپایی، ترامپ را مورد ملامت قرار داد و گفت: شما هرگز اجازه ندارید با برادران و خواهران خود به صورت آشکارا مخالفت کنید. امروز، به دلیل نبود رهبری از سوی دیگر اقیانوس اطلس، ما خود را در جایگاه متفاوتی می بینیم و این ناراحت کننده است.

بایدن با اشاره به پیشنهاد نامزدی حزب دموکرات ۲۰۲۰ گفت: من بخشی از بهترین زمان خود در دو سال گذشته را در سفر به سراسر ایالات متحده گذرانده ام، از مینه سوتا تا تگزاس، از بوستون تا بیرمنگام، و ادامه داد: &#۳۹;من می توانم به شما اطمینان دهم که مردم آمریکا به عنوان منبع نهایی قدرت در آمریکا، همچنان متعهد به مشارکت در جهان با شایستگی و احترام هستند.

وی افزود: همه کسانی که من در سراسر ایالات متحده ملاقات کردم، که ممکن است احساس انزوا، کنار گذاشته شدن و یا نادیده گرفتن داشته باشند، همچنان بر این باورند که منافع اصلی ما در اتحاد با متحدانمان قرار دارد و این کاملا قابل دفاع است. 

نشریه واشنگتن اگزمینر یک تارنمای رسمی روزنامه نگاری آمریکایی و مجله هفتگی است که در واشنگتن دی سی واقع است. 

این نشریه را در سال ۲۰۰۵ &#۳۹;فیلیپ آنشوتز&#۳۹; بنیان نهاد تا مسائل سیاسی و سیاست های ایالات متحده در سطح بین المللی را پوشش می دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.