معاون رییس جمهوری آمریکا در سخنان روز گذشته خود باردیگر ادعاها و اتهامات تکراری دولتمردان آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد و خطاب به اروپایی گفت اکنون زمان خارج شدن از برجام است . او همچنین مقامات ایرانی را یهود ستیز قلمداد کرد.

به گزارش سی ان ان ؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در سخنان خود به اظهارات این مقام بلندپایه آمریکایی تاخت و آن را به شدت رد کرد .

مجری شبکه سی ان ان در یک ارتباط زنده تلویزیونی از خبرنگار این شبکه امریکایی که در مونیخ مستقر است ؛ پرسید وزیرخارجه ایران در حالی در کنفرانس امنیتی مونیخ در حال ایراد سخنرانی است که ایران یکی از موضوعات مهم این کنفرانس است و اروپایی ها دیدگاه متفاوتی نسبت به تحریم های آمریکا علیه ایران دارند، این قضیه چگونه است و پیام آقای ظریف چه بود؟

خبرنگار کهنه کار و قدیمی سی ان ان (نیک رابرتسون) در پاسخ گفت: « آنچه که امروز از محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران در کنفرانس مونیخ شنیدیم این بود که او به شدت اظهارات روز گذشته مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا را رد و آن را منزجر کننده توصیف کرد.»

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: پیام آقای ظریف کاملا ساده بود اینکه ترامپ یک قلدر است و از طرف های اروپایی می خواهد تا از برجام خارج شوند . ظریف این رفتار ترامپ را ظالمانه خواند.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) در سومین روز از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ ، سیاست های دولت آمریکا در خروج از برجام و فشار بر اروپا برای نقض تعهدات ذیل قطعنامه شورای امنیت را به شدت مورد انتقاد قرار داد .

کنفرانس امنیتی مونیخ از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه (۱۵ تا ۱۷ فوریه) در آلمان برگزار می شود . 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.