روزنامه سان انگلستان مدعی شده پادشاه عربستان برنامه جامعی برای خرید باشگاه منچستریونایتد تدارک دیده است. خانواده بن سلمان که ثروتی بیش از ۸۵۰ میلیارد پوند در اختیار دارند، تصمیم دارند با پیشنهادی نجومی باشگاه منچستریونایتد را از دست خانواده گلیزر خارج کنند. منابع نزدیک به الدترافورد همیشه از مخالفت خانواده آمریکایی برای فروش باشگاه سخن گفته اند اما حالا و با پیشنهاد حیرت انگیز پادشاه عربستان، شاید شرایط تغییر کند.

گلیزر ها بیش از 14 سال پیش با 790 میلیون پوند منچستریونایتد را از آن خود کردند اما بدهی های سنگین باشگاه در چند سال اخیر وضعیت شیاطین سرخ را پیچیده تر کرده است. با این حال با قبول پیشنهاد 3.8. میلیارد پوندی بن سلمان، آن ها سودی 2.2 میلیارد پوندی را تجربه خواهند کرد. عربستان پیشتر هم پیشنهادی برای خرید منچستریونایتد تدارک دیده بود که با جواب منفی مواجه شد.

با این حال برخی تحلیلگران معتقدند پیشنهاد تقریبا چهار میلیارد پوندی بن سلمان پس از مرگ خاشقچی مطرح شده تا فشار ها بر علیه خانواده پادشاه عربستان را کمتر کند. خرید منچستریونایتد به عنوان یکی از قدیمی ترین، پرهوادارترین، ارزشمندترین و پرهوادارترین تیم های اروپا به خانواده بن سلمان کمک می کند تا حواشی قتل روزنامه نگار عربستانی را پشت سر بگذارند. البته که پیشنهاد باورنکردنی بن سلمان به حضور منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده ارتباط مستقیم دارد و اگر باشگاه منچستری از صعود به این مسابقات محروم باشد، پیشنهاد عربستان هم تغییر محسوسی خواهد کرد.

با این حال پادشاهی عربستان سعودی امیدوار است پیش از پایان فصل جاری به توافق همه جانبه ای با سران منچستریونایتد دست پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.