سردار سرلشکر باقری محمد باقری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی‌ با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: حمله تروریستی سیستان و بلوچستان  را که حادثه بسیار تلخی بود تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی کل قوا بعد از دوران دفاع مقدس از سوی مقام معظم رهبری گفت: در حال حاضر این ستاد از عناصر سپاهی، نیروی انتظامی و ارتشی تشکیل‌شده که تعدادی از معاونین و بنده در این ستاد مسئول هستیم.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: با فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح در ابعاد مختلف کار را پیش می‌برند، در جذب نیروهای آموزشی بیشترین تأکید را برجذب نیروهای مؤمن و انقلابی داریم، همچنین در تربیت و آموزش از روحانیون مومن و انقلابی در بخش عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح بهره‌مند هستیم.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه اوج فناوری، تکنولوژی و دانش فنی در نیروهای مسلح وجود دارد، ابراز کرد: در حال حاضر قریب به ۸۰ الی  ۸۵ درصد تسلیحات و تجهیزات را در داخل می‌سازیم که قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با اشاره به وجود ناوگان و پایگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس، دریای عمان و تنگه هرمز گفت: نیروهای مسلح مسئولیت دفاع از کشور را داشته و با جرأت می‌توان گفت جرأت حمله نظامی از دشمن تاحد زیادی سلب شده است در نتیجه بیشتر به فعالیت‌های تروریستی، جاسوسی، اقدامات فرهنگی و عملیات سایبری و روانی روی آورده‌اند که نیروهای مسلح هم تا حدی که مسئولیت دارند در حال انجام وظایف است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نیروهای مسلح در جنگ با داعش و تکفیری‌ها و آزادسازی آن سرزمین‌‌ها در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در ابعاد مختلف مستشاری، فرماندهی و  آموزشی فعالیت‌های چشم‌گیری داشتند که بحمدالله وضعیت مناسبی در عراق و سوریه ایجاد شده اما دشمن در حال تلاش است که این تهدید را به افغانستان و پاکستان نزدیک کند که حادثه تلخ  سیستان و بلوچستان از همین جنس بود، به دلیل اینکه پاکستانی‌‌ها بیشتر توجهشان را به مرزهای هندوستان و افغانستان آورده‌اند و در جوار مرز ما نیروی زیادی ندارند و از این خلأ نیرو، عربستان  و امارات بهره گرفته و  این تکفیری‌‌ها و  وهابی‌ها را آورده‌اند و به آن‌ها پول و سلاح می‌‌دهند.

سرلشکر باقری ادامه داد: مرز پاکستان و افغانستان مرزی طولانی بوده و تقریباً یک هزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان داریم، در این مرز بخش ‌های زیادی را توانستهایم بپوشانیم اما بخشهایی هنوز باز هست و  عوامل تروریستی از بخش‌های باز مرز نفوذ می‌کنند و متأسفانه حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: با پاکستانی‌ها صحبت زیادی شده بود عملیاتی هم از دیروز علیه پایگاه‌های این تروریست‌ها در افغانستان شروع‌ کرده‌اند و  آن‌ها  قول داده‌اند،که پایگاه‌های تروریست‌ها در افغانستان را محدود کرده و جمع کنند، منتهی توانایی‌شان اندک بوده و  منطقه بسیار وسیع هست،  ما به آن‌ها گفته‌ایم که اگر توانایی ندارید ‌خودمان وارد شده و اردوگاه‌ها و پایگاه‌های تروریست‌ها را نابود کنیم که با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا انتقام خون این عزیزان را بگیریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: جدای از بحث دفاع و امنیت که توسط نیروی انتظامی و ارتش در حال انجام است، امنیت قابل قبولی در ایران وجود دارد، همچنین علاوه بر این مسئولیت اصلی نیروهای مسلح در امر سازندگی پروژه‌های بزرگی انجام‌شده و در دست انجام است.

سرلشکر باقری با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده از سوی سپاه در امر سازندگی گفت: سدسازی، تونل سازی، محرومیت‌زدایی و سازندگی راه‌ها و الزامات روستایی ازجمله فعالیت‌های گسترده‌ای بوده که انجام‌شده است.

وی ادامه داد: از توصیه‌های حضرت آقا داشتن ۸ میلیون بسیجی پای‌کار انقلابی است که در حال تلاش هستیم این کار انجام شود، همچنین ازجمله کارهایی که انجام شد تربیت اسلامی سربازان است که حرفه و مهارتی را فرا بگیرند که در این‌یک سال و نیم بیش از ۲۰۰ هزار نفر گواهی‌نامه دولتی دریافت کردند تا جذب بازار کار شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: ان شاءالله روزبه‌روز نیروهای مسلح سرپاتر و آماده‌تر داشته باشیم و این پرچم را به دست امام عصر(عج) برسانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.