نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز درباره اشاره رهبری به اصلاح‎پذیری و تصحیح خطاهای گذشته می‎گوید: ما در قرآن مجید دو واژه «محکمات» و «متشابهات» داریم که محکمات یعنی اصول ثابت و تغییرناپذیر؛ مانند وقتی که ما در انقلاب از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، «نه شرقی و نه غربی» و... صحبت می‎کنیم. این‎ها اصول ثابت هستند و مانند اصول دین تغییر نمی‎کنند. اما بعضی از مسائل هستند که قابل تغییرند.

اکرمی در ادامه می‎گوید: در حال حاضر ما در چهل سالگی انقلاب، به استقلال سیاسی رسیده‎ایم اما به استقلال اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی نرسیده ایم. باید بگوییم تصمیم‎گیری در بعضی حوزه‎ها تغییرپذیر هستند.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز بیان می‎کند که اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی در رابطه با اقتصاد است. در این اصول اول بخش دولتی و به ترتیب بخش‎های تعاونی و خصوصی آمده‎ است اما تجربه چهل‌ساله انقلاب به ما آموخته است که اول باید بگوییم بخش خصوصی، سپس تعاونی و در آخر هم بخش دولتی فعال باشند.

 

او همچنین معتقد است ما تا به امروز فکر می‎کردیم صداوسیما باید یک واحدی باشد، اما همان‌طور که علاوه بر دانشگاه‎های دولتی، دانشگاه آزاد نیز وجود دارد، در بخش صداوسیما هم می‎توانیم چند صدایی باشیم و این عرصه از انحصار خارج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.