نشست معرفی «نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا» دوشنبه ۲۹ بهمن در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر عبدالعظیم بهفر مدیرکل اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر‎ محمد بقایی مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،دکتر مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا، در این نشست که با حضور جمع گسترده ای از نمایندگان انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران و سندیکاهای مرتبط برگزار شد، دکتر کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه احساس نیاز جدی در حوزه فرآورده های غذا و دارو و خصوصا فرآورده های بهداشتی و آرایشی برای برگزاری نمایشگاه داشتیم، عنوان داشت: بیش از ۴۰ درصد از کالاهای آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق در بازار موجود است و این موضوع متاسفانه در برخی از موارد به ۶۰ درصد هم می رسد و وضعیت مطلوبی از نظر سلامت جامعه نیست.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: بازار قاچاق فرآورده های بهداشتی و آرایشی بیش از ۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد که از مارکتینگ دارو و حتی غذا بزرگ تر  است.

وی علت این موضوع را نه تنها وامدار نگاه اشتباه فرهنگی که حتی نگاه سیاسی موجود در این زمینه دانست و اظهار داشت:  حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی مورد غفلت بسیاری قرار گرفته است چراکه تصویر منفی از این حوزه در اذهان بسیاری از مسئولان وجود دارد و هر زمان که صحبت که این حیطه می شود، چنین تصوری بوجود می آید که قرار است، الزامات قانونی و قیود شرعی زیر پا گذاشته شود و اگر امروز شاهد این حجم بزرگ از قاچاق محصولات غیر رسمی و قاچاق هستیم ناشی از همین نگاه نادرست است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سازمان غذا و دارو به دنبال مقصر نیست و حتی خودش را در این زمینه سهم دار اشتباهات می داند و یکی از دلایل حمایت از نمایشگاه بین المللی ایران کازماتیکا همین موضوع است.

 وی ضمن تاکید بر ایجاد یک برندینگ در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی گفت: نمایشگاه بین المللی ایران کازماتیکا نه تنها در راستای اسناد بالادستی و شعارهای محوری است که هم هدف با گفته های مقام رهبری در زمینه حمایت از تولید داخلی است. نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا در حوزه ارتقا برندینگ و مارکتینگ می تواند فعالیت بسیار خوبی داشته باشد و با نگاه اقتصاد مقاومتی چه در حوزه ملی و چه توسعه کالای ملی هم راستا است، همچنین از زاویه ارتقا سلامت در سطح سلامت جامعه هم می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد. 

دکتر کیانوش جهانپور اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا می توانیم ابعاد گسترده ای از سلامت روانی جامعه را ببینم و همچنین در آینده نزدیک آن را به محور و ستون اصلی بازار آرایشی و بهداشتی کشور تبدیل کنیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه ما در همه حوزه های سلامت و کالاهای سلامت محور، جشنواره و نمایشگاه داریم اما در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی تا به حال نمایشگاهی که از هر نظر مورد تایید باشد، نداشته ایم و این موضوع می توانست به دلیل عدم ارتباط و نزدیکی بین بازار، سندیکاها و سازمان غذا و دارو باشد که با رقم خوردن نمایشگاه ایران کازماتیکا این خلاء پر خواهد شد و من امیدوار هستم نمایشگاه ایران کازمتیکا به نقطه عطف در حوزه محصولات سلامت محور نه تنها در خاورمیانه که در منطقه مدیترانه خواهد شد.

وی رقم خوردن چنین اتفاقی را منوط به روند صعودی در تولید و ارتقاء کیفی محصولات این حوزه دانست و عنوان کرد: ما باور داریم چنین استعدادی در میان فعالان این عرصه و تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی ایران وجود دارد و به همین دلیل علاوه بر اینکه سازمان غذا و دارو  از آن حمایت می کند، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی هم دقت نظر بسیاری به این حوزه و دیگر حوزه های مغفول مانده بهداشت، سلامت و اقتصاد دارد.

photo_2019-02-19_10-59-02

دکتر مهرشاد کاظمی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران هم  با اشاره و تاکید بر رسالت  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف مرتبط با فرهنگ سازی در جامعه گفت: ما از برپایی این نمایشگاه استقبال کردیم چون باور داریم پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ باید پا به پای هم پیش بروند. متاسفانه در کشور ما  در بیشتر زمینه‌ّ‌ها معمولا بخش فرهنگ از تکنولوژی عقب می‌ماند و وظیفه ما همین است که این حرکت و سرعت آن‌را با هم هماهنگ کند و  با برنامه‌های هدفمند سواد عمومی جامعه را در این زمینه بالا ببریم و سبک زندگی متناسب با هر تکنولوژی را به جامعه معرفی کنیم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یکی دیگر از فعالیت‌ّ‌های اداره کل ارشاد اسلامی را مسئولیت کمیته فرهنگی قاچاق کالا دانست و تاکید کرد: این فعالیت با نمایشگاه ایران کازمتیکا ارتباط مستقیم دارد. وجود محصولات تقلبی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی مشهود است و یکی از تلاش‌های ما برای پیشگیری از قاچاق کالا، نظارت بر چاپ‌خانه‌ها در بسته بندی این محصولات نیز هست. 

دکتر مهرشاد کاظمی آشنایی مردم با نشان‌های استاندارد و سلامت را ضرورتی برای حفظ سلامت جامعه دانشت و  یادآوری کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بروشورهای تبلیغاتی در زمینه آشناسازی مردم با انواع علامت‌های استاندارد در حوزه بهداشتی و غذایی -مثل سیب سبز، نشان سازمان غذا و دارو، و...- بین مردم توزیع شد.

وی  در پایان صحبت های خود تاکید کرد: آشنایی و توجه مردم به استانداردهای مختلف از آسیب به جسم و روان افراد جلوگیری می‌کند.

سخنران بعدی نشست دکتر عبدالعظیم بهفر، مدیر کل اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بود. دکتر بهفر  با تاکید بر این موضوع که سلامت و اقتصاد همیشه با یکدیگر عجین هستند و نمی‌توانیم سلامت و بازار را جدا از هم ببینیم،گفت: در حوزه‌هایی مثل دارو که نظارت کاملی بر سلامت و بازار محصولات وجود دارد، شاهد کمترین حجم قاچاق هستیم و می‌توانیم اعداد و ارقام درستی از آن ارائه دهیم در حالی که نمی توانیم چنین آمار دقیقی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه دهیم.

بهفر در ادامه به مقاله‌ای که سال ۲۰۱۶ درباره بازار لوازم آرایشی و بهداشتی منتشر شده است اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده در این مقاله ایران یکی از کشورهای پیشروی حوزه این محصولات در منطقه خاورمیانه و آفریقا معرفی و با حجم بازاری در حدود ۴ میلیارد دلار یکی از ۷-۱۰ کشور اول دنیا اعلام شده است. همین مقاله می‌گوید بازار مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی ایران در سال‌های اخیر رشد ثابتی داشته است و این رشد ۶ درصدی در حوزه اقتصاد، رقم بالایی به حساب می‌آید. در عین حال با توجه به آنالیز جمعیت زنان بین ۱۵ تا ۲۴ سال و رده سنی آن‌ها،‌ این رشد همچنان تا هشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به این آنالیز گفت: بنابر این اعداد و ارقام بازار بسیار جذابی برای تولیدکننده‌های  داخلی و خارجی داریم و بالطبع این محصولات باید از نظر سلامتی هم کاملا نظارت شوند. در همین راستا و برای دستیابی به نتیجه مطلوب نمی‌توانیم بخش نظارت و سلامت و اقتصاد این بازار را جدا کنیم و به دستگاه‌های جداگانه بسپاریم.

بهفر همچنین  به آمار بانک مرکزی در زمینه سطح درآمد و مصرف خانوارهای ایرانی اشاره و عنوان کرد: این بانک در مطالعه‌ای که امسال منتشر شده اعلام کرده که میزان درآمد هر خانوار ایرانی حدود ۴۳ میلیون برآورد شده است که ۴۲ میلیون آن خرج می‌شود.

مدیر کل اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در گزارش دیگری که سال ۲۰۱۶ منتشر شده است مردم انگلیس ۱.۷  درصد درآمد خود را برای محصولات آرایشی هزینه می‌کنند و این رقم برای ایرانیان، ۴.۵ درصد از درآمد سالانه است. در برآوردی دیگر گفته شده که می‌توانیم آمار جمعیتی کشور را ۲۵ میلیون خانوار با سرانه ۳.۵ نفر در نظر بگیریم. اگر این رقم را در عدد ۴.۵ (مقدار هزینه ایرانیان برای لوازم آرایش) ضرب کنیم به رقم حدود ۴۷ هزارمیلیارد تومان می‌رسیم که وقتی با مبلغ مرتبط با فرآروده‌های سلولزی جمع کنیم به رقم ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم.

دکتر بهفر توضیح داد: چنین مبلغی در حوزه اقتصاد و مارکت، یک عدد‌ بسیار بزرگ  به حساب می‌آید و از سایر فرآورده‌ها غیر از محصولات غذایی بیشتر است اما  متاسفانه تعدد تصمیم‌گیرنده‌ها و نبود نظارت کافی و دقیق باعث شده این حجم و ظرفیت به سمت قاچاق برود.

 مدیر کل اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن توصیف ظرفیت بازار محصولات آرایشی، میزان واردات این کالاها براساس آمار سال ۱۳۹۶ را این‌ گونه توضیح داد: رقم واردات این محصولات در حدود ۳۹۰ میلیون دلار است که حدود ۸۰-۹- درصد آن‌ شامل کالاهای قاچاق و تقلبی می‌شود. غیر از رقم بالای ارزی و پولی که در این بازار جابه‌جا می‌شود باید به تاثیر منفی کالاهای فیک(جعلی) و تقلبی بر بر سلامت مصرف‌کننده توجه کنیم که بیشتر از جابجایی مالی است. باید بتوانیم این حجم را که نه تولید است و نه واردات ولی در عین حال از هر دوی این‌ها بالاتر است و مغفول مانده است،‌ کنترل کنیم.

دکتر بهفر گفت: قیمت پایین محصولات تقلبی و جعلی باعث شده مردم به اندازه کافی درمورد این کالاها حساس نباشند، لازم است تا بخش عمده‌ای از فعالیت و تمرکز را به این سمت ببریم که آگاهی مردم درمورد حجم بالای محصولات تقلبی بالا برود و درمود آثار منفی آن بر سلامت‌شان باخبر شوند.

وی در ادامه ایجاد این حساسیت را یکی از وظایف رسانه‌ها دانست و ادامه داد: اگر مردم متوجه خطر باشند و همان‌ دقت و نگرانی که در حوزه دارو ایجاد شده است،‌ در حوزه محصولات آرایشی هم به وجود بیاید. مردم باید بدانند که رنگ‌های صنعتی، ترکیبات شیمیایی، اسانس‌ها و حلال‌های خطرناکی که در این محصولات استفاده می‌شود و مصرف طولانی مدت آن آسیب جدی برای سلامت خانم‌ها و کل جامعه ایجاد می‌کند.

مدیر کل اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در این حوزه فعالان، واردکنندگان و تولیدکنندگان زیادی داریم و برای هماهنگ شدن بخش‌های مختلف، در اداره کل اتاق فکر و میز محصولات آرایشی تشکیل شده است تا با برنامه‌ریزی‌های لازم بتوانیم این حجم از مصرف را کنترل و سلامت مردم را تضمین نماییم.‌ با توجه به تولید حدود ۷۰۰ میلیاردی محصولات،‌ امکان ایجاد ۵۰ هزار شغل وجود دارد.

دکتر عبدالعظیم بهفر، قیمت پایین کالاهای تقلبی و جعلی را دلیل سوق دادن بسیاری افراد به سمت تولید زیر پله‌ای عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر مراحل سخت نظارت و فرآیند تولید افراد را به این سمت می‌کشاند. اگر با تغییر سیاست‌ّها و نظارت بیشتر بتوانیم فقط ۱۰ درصد از حجمی که زیر نظر رگولاتوری نیست و سازمان مبارزه با قاچاق اعلام کرده کاهش دهیم، حدود ۱۰ هزار شغل جدید ایجاد و در عین حال علاوه به تامین سلامت مردم هم کمک می‌کنیم.

دکتر بهفر درباره موانع صادرات کشور گفت: در منطقه خاورمیانه و همسایگی ما، تنها ایران و ترکیه از نظر توانمندی در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی حرفی برای گفتن دارند. ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، ترکیبات و اسانس‌ها، سطح علم در حوزه شیمی و داروسازی در وضعیت بهتری قرار داریم و با تجهیز و به‌روز رسانی ماشین‌الات تولید و بسته‌بندی، می‌توانیم سطح و حجم تولیدات را ارتقا دهیم و بازار شرکت‌های اطراف را به دست آوریم به شرط آن ‌که مکانیزم‌های لازم وجود داشته باشد.

این مقام مسئول  افزود: در حالی‌که در کشورهای دیگر دولت‌‌ها برای کمک به صادرات و افزایش آن برنامه دارند، متاسفانه در کشور ما تعدد حوزه تصمیم‌گیری رفع شود که تا الان مانع بزگری برای رسیدن به چنین هدفی بوده است.

‎در ادامه نشست ، محمد بقایی مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که در ابتدای کلید خوردن نمایشگاه ایران کازمتیکا دید روشنی به این نمایشگاه نداشته است اما در طول یک ماه گذشته و فعالیت های انجام شده کاملا به این باور رسیده است که شاهد یک اتفاق ویژه در حوزه فرآورده های بهداشتی و  آرایشی خواهیم بود،گفت: ما در ایران نه تنها توان علمی و اقتصادی ویژه ای در زمینه فرآورده های بهداشتی و آرایشی داریم که به جد می توانم بگویم بازار 600 میلیون نفری مصرف کنندگان این حوزه را پوشش دهیم.

دکتر محمد بقایی با بیان اینکه حتی فعالان این حوزه در کشور ترکیه هم توانمندی بازار ایران را ندارند، اظهار داشت: ما باور داریم که به هیچ وجه حتی ترک ها هم نمی توانند  به ما برسند چراکه عقبه کشور ما در این زمینه بسیار بیشتر است و اگر ترکیه توانسته است به موفقیتی برسد؛ تنها به ای دلیل است که حمایت شرکت های چند ملیتی را داشته است.

مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: بخش صنعتی و بازرگانی ایران بسیار تجربه بیشتری در زمینه محصولات و فرآورده های بهداشتی و آرایشی دارد و یقین داریم که با توجه به تجربه تحریم ها می توانند از هیچ، همه چیز بسازند.

دکتر محمد بقایی، درباره چشم انداز ایران کازمتیکا در منطقه آزاد اروند گفت: در نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا شاهد محصولات و برندهای ایرانی و معرفی و صادرات آنها به منطقه هستیم و این نمایشگاه، فرصت استثنایی برای معرفی برند ایرانی و صادرات محصولات این حوزه است.

وی از نگاه مثبت دولتمردان در به کار گرفتن ظرفیت های خالی صنعت اشاره و اضافه کرد: محصولات ایرانی و تولیدکنندگان می توانند جای برندهای خارجی که در ایران به دلایلی ویژه ای حضور ندارند، بگیرد.

مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، همچنین از همکاری و تسهیلات ویژه گمرک در زمینه صادارت خبر داد و گفت: نمایشگاه ایران کازمتیکا می تواند گام موثری در زمینه تولید مشترک با کشورهای همسایه با توجه به شرایط تحریم بردارد.

وی اضافه کرد: منتقدان ما چه بخواهند و چه نخواهند  باید بپذیرند، ایران بخش مهم و تاثیر گذار جهان اسلام است و می تواند در این حوزه با تمام استانداردهای لازم فعالیت کند و به  هاب تولید کالاهای سلامت محور حلال تبدیل شود. 

دکتر محمد بقایی، همایش های کازمتیک در جهان را بسیار موثر و فراوان دانست و گفت: همایش هایی از این دست در دنیا هم این امکانات را فراهم می کنند که صنعت در بستر مناسب به ارایه کالاهای وادراتی مجاز بپردازد و آن را در اختیار مصرف کننده قرار بدهد.

مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو،اصل چنین نمایشگاهی را بر سلامت دانست و گفت: به اندازه ای سلامت محصولات بهداشتی و آرایشی اهمیت دارد که کیفیت در رده بعدی قرار می گیرد.

دکتر محمد بقایی، ضمن اشاره به کارگاه و نشست های آموزشی که در نمایشگاه ایران کازماتیکا برگزار می شود، گفت: در دل این همایش و نمایشگاه بزرگ، فرصتی برای طرح مباحث روز دنیا در میان متخصصان و جامعه دانشگاهی پدید می آید و ما در علم کلازمتیک می توانیم خودنمایی کنیم. 

مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در پایان صحبت های خود از حمایت همه جانبه این نهاد از کسانی که در بستر قانون فعالیت انجام می دهند خبر داد.

در ادامه نشست بختیار علم بیگی، رییس انجمن صنایع شوینده ، بهداشتی و آرایشی ایران ،با اظهار خرسندی از اینکه برای اولین بار نهادهای مسوول متوجه مغفول ماندن صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی شده‌اند،‌گفت: علیرغم  سابقه تاریخی کشور در این زمینه از ابتدای انقلاب، تولید محصولات آرایشی در ایران متوقف شد و به‌نوعی جرم تلقی شد. ما در آن دوره خیلی تلاش کردیم تا بگوییم «لوازم آرایش» عنوان غلطی برای محصولات است و مصرف‌کننده آن‌ها فقط خانم‌ها نیستند و در واقع محصولات برای مراقبت از سلامت پوست هستند که آقایان هم از بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

رییس انجمن صنایع شوینده ، بهداشتی و آرایشی ایران ادامه داد: صنعت تولید اقلام آرایشی ایران جایگاه قابل قبولی دارد و صادرات این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه جدید (روسیه سابق) و...نشانه ای مهم از کیفیت  محصولات ایرانی است.

بختیار علم بیگی تاکید کرد: نگاه بسته و سنتی به این عرصه، باعث محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های زیادی بوده است اما خوشحالیم که برای اولین بار عنوان «محصولات آرایشی و بهداشتی» در کنار محصولات شوینده قرار گرفت.

وی ادامه داد:  ما پیش از این همیشه مجبور بودیم در نمایشگاه سالانه مرتبط که اردیبشهت ماه برگزار می‌شود، کلمه آرایشی را حذف کنیم تا بتوانیم پوسترها و بنرها را چاپ کنیم اما نمایشگاه ایران کازماتیکا گام موثری در این راه برداشته و ما این تغییر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم رسانه‌ها بیش از پیش تولیدات داخلی را معرفی نمایند.

رییس انجمن صنایع شوینده ، بهداشتی و آرایشی ایران یادآور شد: شناساندن محصولات داخلی، هم لازمه توسعه تولید است و هم برای دریافت و استفاده از دانش کشورهای خارجی  لازم است.

وی افزود: ما برای ارتقای تولید داخلی به کمک نیاز داریم و با توجه به حمایت سازمان غذا و دارو یکی از درخواست‌ّهای ما این است که ارز لازم برای وارد کردن ماشین‌الات جدید تامین شود چراکه وجود ماشین‌های جدید و کمک به افزایش کیفیت تولیدات داخلی، نیاز کشور به واردات را کم می‌‌کند و در کنار آن حتی می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم.

بختیار علم بیگی در پایان نظارت همزمان ولی جداگانه دو سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد بر تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را به وجود یک راه و دو راهدار تشبیه و تاکید کرد: برای پیشبرد بهتر کارها باید هماهنگی کامل بین این دو سازمان باشد و حتی بهتر است که اگر وظیفه‌ای هم به عهده سازمان استاندارد هست، به یک سازمان یا نهاد دولتی مشابه سازمان غذا و دارو منتقل شود تا از موارد غیرضروری کاسته شود. 

این نشست با صحبت¬های حمیدرضا محمدی دبیر نماینده انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران و دیگر نمایندگان انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ادامه یافت.

در پایان نشست «نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا» از پوستر این نمایشگاه رونمایی شد.

‎گفتنی است نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا اولین نمایشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی است که با شعار " اصل بر اصالت است" با حمایت سازمان غذا و دارو، انجمن‌ها و سندیکاهای مرتبط 24 تا 28 اسفندماه سال جاری در منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند، هتل کاروانسرا کلید می خورد.

‎هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا(فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، شوینده، سلولزی و صنایع وابسته)، معرفی توانمندی‌های این صنعت، محصولات مجاز، سالم‌‌سازی زنجیره تأمین و ارائه راهکارهای مبارزه با قاچاق است.در  نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا نه تنها محصولات و فرآورده های این حوزه به نمایش در می آیند که سخنرانی‌های کلیدی ، نشست‌های عمومی و پانل‌های تخصصی هم در آن تدارک دیده شده است.ارائه امتیاز بازآموزی به شرکت کنندگان بخش مهم دیگری از برنامه های این نمایشگاه است.

‎دارا بودن مجوز فروش محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده، حمایت سازمان‌ها و سندیکاهای مرتبط (سازمان غذا و دارو، انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران و ...)، برگزاری کلاس های آموزشی، ملاقات با سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه جهت توسعه صادرات و  مدیران شرکت‌های پیشرو از دیگر ویژگی های اولین نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.