سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حکم اخیر دادگاه لاهه مبنی بر رد شکایت آمریکا درباره عدم صلاحیت لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران علیه این کشور گفت: آمریکایی‌ها از ابتدای شکایت ایران تلاش می‌کردند که در صدور حکم لاهه اخلال ایجاد کنند. آنها حتی قضات لاهه را تهدید کردند که به آنها اجازه ورود به آمریکا را نمی‌دهند. و یا اینکه بازداشتشان می‌کنند. آنها حتی از درِ ارعاب هم وارد شدند.

وی افزود: علی رغم این اقدامات آمریکا، دادگاه لاهه در چهارچوب قوانین و مقررات شرایط را مدیریت کرد. اکنون که مجدداً صلاحیت رسیدگی به شکایات ایران را تایید کرد موفقیتی برای دیپلماسی تیم حقوقی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که باید با همین اقتدار و استثنا پرونده را جلو ببرند. آنها می‌توانند آراء بهتری را برای این کشور بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این پیش بینی که کارشکنی‌های آمریکا در رسیدگی به پرونده ایران در لاهه ادامه خواهد داشت، گفت: وقتی که رئیس جمهور آمریکا قضات لاهه را مرعوب می‌کند طبیعی است که در ادامه راه بخواهند در روند دادگاه اخلال ایجاد کند.

نقوی حسینی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: تا این مرحله تایید صلاحیت دادگاه لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران در لاهه، به دنیا نشان می‌دهد که ایران استحقاق حقوقی برای شکایت را دارد و باید موضوعش مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.