به گزارش رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین پس از دیدارش با محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران اظهار کرد که سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست امنیتی مونیخ را تماشا کرده است.

وی در این‌باره خطاب به ظریف گفت: من در تلویزیون دیدم که در نشست امنیتی مونیخ به طور واضح و آشکار از حقوق ایران دفاع کردی. به گمانم صدها میلیون چینی نیز سخنرانی تو را تماشا کردند. تو حال یک شخص مشهور هستی.

وزیر امور خارجه چین همچنین از تمایل کشورش برای تحکیم روابط با ایران خبر داد. 

وانگ یی افزود: من از این فرصت استفاده می‌کنم تا ارتباطات استراتژیک عمیقی با دوست قدیمی‌ام داشته باشم تا (از طریق آن) اعتماد استراتژیک میان دو کشور را عمیق‌تر کنیم و از شراکت استراتژیک و پیشرفت‌های دوجانبه گسترده جدید اطمینان حاصل کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود با اشاره به اهمیت روابط چین و ایران تاکید کرده بود: ایران مهمترین رابطه راهبردی را در جهان با چین دارد.

محمد جواد ظریف روز سه شنبه در این دیدار که در مهمانسرای دولتی پکن برگزار شد از سفر علی لاریجانی و هیات همراه به چین به عنوان یک شروع جدید یاد کرد و افزود: چین از کشورهای مهم برای ایران است و در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه به همراه رییس مجلس و یک هیات بلند پایه به پکن سفر کرده است، تصریح کرد این سفر شروع تازه‌ای در روابط دو کشور است و نگاه راهبردی تهران به چین را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با تبریک سال نو چینی به مردم و دولت این کشور از استقبال گرم چین از این سفر قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.