فایننشال تریبون گزارش داد، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و عضو حزب دموکرات کنگره آمریکا در گفت‌وگو با شبکه‌ ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره درخواست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از متحدان اروپایی‌شان مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای گفت: معاون رئیس جمهور، یک سخنران ماهر درباره دیدگاه وی (رئیس جمهور) است، که من فکر می‌کنم  در رابطه با ایران کاملا اشتباه است.

پلوسی در پاسخ به این‌که آیا سیاست ترامپ موجب ایجاد شکاف میان آمریکا و نزدیک‌ترین متحدان آن می‌شود، اظهار کرد: واقعا امیدوارم که این‌طور نباشد. جای امیدواری است که ما(با متحدان اروپایی خود) به اندازه کافی وجه اشتراک داریم. من فکر می‌کنم مهم بود که پیش از خروج از سوریه و خروج از توافق هسته‌ای ، از روی احترام به نقطه‌نظرات متحدان‌مان با آن‌ها مشورت کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در پی سیاست‌های یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد که پس از ۱۳ سال مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی انجام شده بود.علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تمام کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای به آن پایبند مانده‌اند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ در نشست شکست‌خورده ورشو در بخشی از سخنرانی افراطی و ضد ایرانی خود ضمن متهم کردن مقامات اروپایی به داشتن اقداماتی برای از بین بردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از نظر وی«تنها موجب قدرت گرفتن ایران، تضعیف اتحادیه اروپا و ایجاد فاصله بیشتر میان اروپا و آمریکا می‌شود»، از آن‌ها خواست از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و به آمریکا ملحق شوند. این درخواست پنس با بی‌اعتنایی و یا مخالفت مقامات اروپایی مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.