رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه اخیر شورای عالی آب اظهار کرد: شامگاه دوشنبه جلسه فوق‌العاده شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهوری در خصوص بررسی گزارش بارش‌ها و سیلاب‌ها به ویژه در استان خوزستان تشکیل شد.

وی افزود: در پی تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد، در جلسه امروز هیأت وزیران پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نیرو و کشور و سازمان برنامه و بودجه درباره‌ی تخصیص اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اضطراری و فوری از جمله کنترل سیلاب در استان خوزستان نظیر اقداماتی از جمله مرمت سیل‌بندها و لایروبی‌ها مطرح شد.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمالاتی که برای وقوع سیلاب‌های شدید وجود دارد ان‌شاء الله بتوانیم با همکاری نزدیک میان مسئولان اجرایی و دستگاه‌های مسئول در استان خوزستان موضوع را به نحوی مدیریت کنیم که هم از منابع محدود آب شیرین استفاده حداکثری شود و هم به پایداری سازه‌های آبی توجه و برای کاهش خسارات ناشی از هر گونه سیلاب طبیعی که هم اراضی کشاورزی و هم برخی از محدثات را شامل می‌شود اقدام کنیم.

اردکانیان همچنین گفت: از امروز عملیات اجرای طرح شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب مورد نیاز صنایع انرژی در منطقه پارسیان استان فارس و همچنین منابع مورد نیاز شرب اهالی لامرد آغاز می‌شود. این پروژه‌ها با همکاری بخش صنعت انجام می‌شود و پیش بینی ما این است که با بهره برداری از این پروژه‌ها سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب شیرین در اختیار مصرف شرب و صنعت در این منطقه قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.