«محمود واعظی» ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص اعتبار یکهزار میلیارد تومانی برای جبران خسارت سهامداران موسسه پدیده شاندیز را تکذیب کرد و افزود: کسانی که این سخنان را مطرح می کنند اغراض سیاسی دارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: من چنین چیزی نشنیدم و مشخص نیست که این موضوع از کجا مطرح می شود، اگر قرار باشد دستوری داده شود باید از طریق دفتر ابلاغ شود.

واعظی گفت: تاکنون حرف‌های زیادی از این نماینده شنیده اید که هیچ کدام آنها هم درست نبوده است ؛ باید از منشا چنین خبرهایی تایید بخواهید و از این نماینده سند ادعایش را نیز جویا شوید.

رییس دفتر رییس جمهوری به اقدامات انجام شده درباره مسایل مربوط به موسسات اعتباری توضیح داد: سازوکاری که در گذشته برای موسسات اعتباری انجام شد این بود که در شورای سران سه قوه هرکدام نمایندگان خود را داشتد و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس و معاون رییس قوه قضاییه در این سازوکار حضور داشتند.

وی تاکید کرد:هر تصمیمی توسط این سه نفر بررسی می ‌شد و به اطلاع سران قوا می رسید، لذا همه ابعاد تصمیمات در نظر گرفته می شد؛ این سازوکار مربوط به گذشته بوده است و من چیز تازه ای درباره آن نشنیده ام.

به گزارش ایرنا، یکی از نمایندگان مجلس از دستور رییس جمهوری به معاون اقتصادی خبر داده که «مبلغی معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه کشور برای جبران خسارت سهامداران پدیده شاندیز اختصاص یافته است»؛ این خبر که با واکنش برخی دیگر از نمایندگان مجلس و افکار عمومی مواجه شده که در شرایط کنونی چرا باید از بودجه بیت المال برای جبران سوء مدیریت مدیران این موسسه هزینه بشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.