به گزارش خبرگزاری رویترز، اعضای شورای امنیت از سال ۲۰۰۶ تا کنون به اتفاق آرا کره شمالی را تحریم کرده‌اند تا مانعی برای  توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور شوند؛ این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صادرات نفت، آهن، سرب، منسوجات و غذای دریایی و همچنین ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده‌های نفت تصفیه شده می‌شود.

بر اساس این تحریم‌ها همچنین ۱۲ نفر از شخصیت‌های کره شمالی تحت تحریم‌ها قرار گرفتند که علاوه بر توقف دارایی‌ها ممنوعیت سفر به خارج را نیز دارندا این حال شورای تحریم‌های کره شمالی معافیت این افراد برای سفر به ویتنام ر ا تایید کرده است.

این تاییدیه به هیئت کره شمالی اجازه می‌دهد تا در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه در نشست ویتنام و آماده سازی قبل آن شرکت کنند.

ترامپ و کیم جونگ او بار اول در سنگاپور در ماه ژوئن دیدار کردند اما آن نشست تعهدات و پیشرفت واقعی کمی به سوی خلع سلاح هسته‌ای به همراه داشت.

در یک گزارش محرمانه به شورای امنیت توسط ناظران تحریم‌های کره شمالی در اوایل این ماه آمده بود که برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی بدون تغییر باقی مانده است.

واشنگتن از کره شمالی خواسته است تا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را نابود کند، پیونگ یانگ نیز در عوض خواستار پایان دادن به تحریم‌های آمریکا، پایان رسمی جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره و تأمین امنیتی است.

از زمان نشست سنگاپور، چین و روسیه به شورای امنیت پیشنهاد دادند تا به عنوان تشویقی برای پیشبرد روند خلع سلاح هسته‌ای تحریم‌ها را از روی این کشور بردارد اما آمریکا و دیگر قدرت‌ها معتقد هستند که تحریم‌ها باید تا زمانی که خلع سلاح هسته‌ای کاملاً اتفاق بیفتد باقی بماند.

روسیه همچنین سازمان ملل متحد را برای تحریم‌ها مورد سرزنش قرار داده و گفته است که تحریم‌ها باعث به وجود آمدن "مشکلات انسانی" در کره شمالی شده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما باید کمک‌های بشر دوستانه به کره شمالی را بیشتر کنیم. ما فکر می‌کنیم این مناسب است که آنها را از نظر اقتصادی تقویت و تشویق کنیم و این مهم نیز با برداشتن حداقل قسمتی از تحریم‌ها اجرایی می‌شود.

او گفت که امیدوار است نشست مسکو پایان مثبت داشته باشد اما افزود: شما نباید انتظار داشته باشید که این روند در یک نشست دو روزه انجام شود این یک راه طولانی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.