پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با نفوذ در مافیای واردات زعفران های تقلبی به کشور، در حالی اعضای این باندگسترده در شهرهای مهم کشور را با صدور دستورات ویژه قضایی به دام انداخت که بررسی‌های مقدماتی از نقل و انتقال ۶۵۶ کیلوگرم زعفران تقلبی به پایتخت و دیگر شهرهای ایران حکایت دارد.

حسینی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که واردات زعفران‌های تقلبی از خارج کشور، نه تنها امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌انداخت بلکه ضربه‌ای به نظام اقتصادی کشور می‌زد لذا این پرونده در شعبه 401 دادسرای مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و رصدهای اطلاعاتی ادامه یافت تا اینکه مشخص شد اعضای این باند مافیایی، زعفران‌های تقلبی را از دو کشور خارجی و از طریق دریای خلیج فارس وارد کشور می‌کنند و سپس با بسته های پستی و از طریق حمل‌ونقل هوایی در دیگر شهرهای مهم کشور به فروش می رسانند.

وی افزود: پیگیری اولین سرنخ‌ها را از بخش باربری فرودگاه مشهد آغاز کرد تا این‌که در انبار یکی از شرکت‌های باربری 10 کیلوگرم زعفران تقلبی در حالی کشف شد که قرار بود در مشهد به یکی از خریداران اصلی زعفران تحویل شود.

حسینی ادامه داد: با دستگیری «م-ر» و اعترافات وی در مراحل بازجویی، این ماجرا شکل گسترده‌تری به خود گرفت و مشخص شد اعضای این باند در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، قشم، عسلویه و ... به صورت یک شبکه مافیایی عمل می‌کنند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: در نهایت کارآگاهان با همکاری عامل دستگیر شده این شبکه موفق شدند او را به فرودگاه بکشانند و بدین ترتیب با دستگیری عضو دیگر این شبکه، مقدار 11 کیلوگرم زعفران تقلبی دیگر از صندوق عقب خودروی وی کشف شد.

وی در پایان گفت: درحالیکه برخی رستوران‌ها و کارخانجات، خریداران اصلی زعفران‌های تقلبی به قیمت‌های بسیار پایینی هستند چراکه این زعفران‌های تقلبی با قیمت 700 هزار تومان وارد کشور می‌شود و در نهایت به بهای یک‌میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد و خریداران این زعفران ها را که ریشه الیاف و پلاستیک هستند با مواد شیمیایی رنگ‌آمیزی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.