این مرجع تقلید دراین پیام آورده است: فقدان اسفناک عالم مجاهد و مبارز آیت الله مؤمن قمی (قدس سره) موجب نهایت تأثر گردید.این عالم فرزانه که از بنیۀ علمی قوی و تقوای بالایی برخوردار بود در طول عمر خود به نشر علوم اسلامی و مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) پرداخت و از پیشتازان انقلاب بود.

پیام حاکیست: از صفات برجستۀ او قاطعیت در اجرای احکام اسلام و مبارزه با عوامل ضدّ انقلاب بود.

دربخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب این ضایعۀ مولمه را به حوزۀ علمیۀ قم و علاقه مندان و بیت شریف ایشان صمیمانه تسلیت عرض می کنم. خداوند روح او را با ارواح ائمة طاهرین(علیهم السلام) محشور فرماید و به بازماندگان مخصوصاً بیت شریفش صبر و اجر فراوان عطا نماید.

آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

وی به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه ۳۰ آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود، از روز ۸ دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.

وی در سال ۱۳۱۶ در شهر قم متولد شد و از سال ۶۲ به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد. 

این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

مراسم تشییع عالم زاهد آیت الله محمد مومن، فردا شنبه ۴ اسفند، ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.