به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی های انجام شده از سوی کانال ۱۳ و کانال ۱۲ این رژیم، نشان داده، حزب لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از ابتدای کمپین انتخابات سراسری با از دست دادن برتری خود، از رقبای اصلی اش که به امید پایان دادن به ده سال رهبری این حزب راستگرا با یکدیگر متحد شده اند عقب افتاده است.

بر طبق هر دو نظرسنجی، بلوک آبی و سفید که روز پنجشنبه میان حزب میانه روی یش آتید و حزب انعطاف تشکیل شد، در انتخابات سراسری پیش رو از ۱۲۰ کرسی کنست، ۳۵ کرسی را به دست می آورد.

همچنین بر اساس برآورد هر دو نظرسنجی، حزب حاکم لیکود نیز که تا کنون در نظرسنجی های قبلی پیشتاز بود، بین ۲۶ تا ۳۰ کرسی این مجلس را کسب خواهد کرد.

با این حال نتانیاهو به رغم این تنزل جایگاه حزب لیکود، همچنان شانس خوبی برای به دست آوردن حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان را که برای به دست آوردن حق تشکیل دولت لازم است، دارد.

هر دو نظرسنجی نشان دادند ائتلاف حامی نتانیاهو که متشکل از احزاب راستگرا و مذهبی است مجموعا حدود ۶۰ کرسی پارلمان را کسب خواهد کرد.

نظرسنجی کانال ۱۳ اسرائیل با پرسش از ۷۵۲ شرکت کننده و نظرسنجی کانال ۱۲ این رژیم با پرسش از ۶۰۳ پاسخگو انجام شدند.

ماه دسامبر گذشته نتانیاهو فراخوان برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام را در این رژیم برای تاریخ ۹ آوریل صادر کرد در حالی که بر طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود این انتخابات در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.