نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در واکنش به اظهارات واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر تکذیب نامه‌ای درباره پرداخت مبلغ یک هزار میلیارد به معسرین پدیده شاندیز، گفت: بنده در آستانه دهه فجر طی نامه‌ای به سران قوا درخواست کردم تا درباره مشکل پدیده شاندیز در نشست‌های سه قوه راه‌حلی پیدا کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس در پاسخ به نامه من، رونوشتی از سوی دفتر رئیس جمهور به صورت مهر و موم شده و محرمانه فرستاده شد که در آن عبارت "تخصیص یک هزار میلیارد برای حل مشکل معسرین پدیده" بعد از پی نوشت ریاست جمهور ذکر شده بود در صورتی که بنده به هیچ وجه در نامه خود به سران سه قوه درخواست مبلغ برای حل مشکل پدیده نکرده بودم و تنها خواستار پیدا کردن یک راه حل شده بودم.

پژمان‌فر تأکید کرد: این پی نوشت را رئیس جمهور داشته است، اما متأسفانه بعداً بنده متهم می‌شوم به اینکه چرا هزار میلیارد از منابع عمومی را برای پدیده می‌برم، در صورت که بنده تقاضای مبلغی نکرده بودم، کوتاهی مسئولان باعث شده تا شرکت پدیده بعد از ۴ سال یک جمعیت چند هزار نفری را با انقلاب و نظام مخالف کند در صورتی که هر مشکلی یک راه‌حلی دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات اظهار کرد: دستور رئیس جمهور هم برای پرداخت چنین مبلغی به معسرین و نیازمندان این شرکت یکی از همین راه‌حل‌هاست، اما نمی‌دانم چرا اکنون واعظی رئیس دفتر آقای روحانی اصرار بر انتشار نامه توسط بنده را دارد.

وی افزود: گمان می‌کنم یک مسئولی که خودش مهر محرمانه پایه یک نامه می‌زند نمی‌تواند تقاضای انتشار نامه محرمانه‌ای را داشته باشد، لذا بیان این مسائل یک بازی سیاسی است وگرنه چه معنایی دارد که مهر محرمانه بزند و بعد بگوید باید منتشر کنید.

پژمان‌فر تأکید کرد: واعظی می‌تواند خودش این نامه‌ای را که شماره و همه مسائل آن را که در دسترس است، منتشر کرده و پاسخگو باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: بنده این نامه را به علی مطهری، پزشکیان و کواکبیان هم نشان داده‌ام و آن‌ها هم اظهار نظر کرده‌اند و امروز هم این نامه را به صورت محرمانه در کازیوی دیگر نمایندگان هم قرار داده ام تا متن نامه را دیده و درباره آن اعلام نظر کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.