به گزارش رویترز، اندریو کیم افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار آوریل سال گذشته با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است که نمی خواهد فرزندانش با بار سنگین ناشی از تسلیحات هسته ای زندگی کنند.

دیدار آوریل گذشته رهبر کره شمالی با وزیر خارجه آمریکا، زمینه نشست تاریخی بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی در سنگاپور را فراهم کرد.

اندریو کیم در ادامه به نقل از رهبر کره شمالی افزود: من پدر و همسر هستم. و فرزند دارم. نمی خواهم فرزندانم با بار سنگین ناشی از تسلیحات هسته ای زندگی کنند. نمی خواهم فرزندانم بار تسلیحات هسته ای را برای کل عمرشان به دوش بکشند .

اندریو کیم پیش از استعفا از سیا ، مرکز خاصی را در آوریل ۲۰۱۷ میلادی در سازمان جاسوسی آمریکا برای بررسی وضعیت کره ایجاد کرد و سال گذشته نیز همراه با پامپئو زمانی که مدیر سیا بود به پیونگ یانگ سفر کرد.

گرچه رهبران آمریکا و کره شمالی در نشست سنگاپور توافق کردند تا برای دستیابی به صلح بین دو کشور و خلع سلاح اتمی همکاری کنند ولی تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

ترامپ و کیم قصد دارند برای دومین بار طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهر هانوی پایتخت ویتنام دیدار کنند.

این مقام سابق سیا اظهار داشت: رهبر کره شمالی علاقه و تمایل زیادی برای ارتقای روابط با آمریکا دارد، رهبر کره شمالی معتقد است که ارتقای روابط با واشنگتن راهی برای اعتمادسازی بین دو کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.