معصومه ابتکار عصر امروز (۴ اسفند) در نشست شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: انتظار نمی‌رفت در یک برنامه پربیننده رسانه ملی، میهمان برنامه اعلام کند همسر خود را ۲۷ مرتبه به حدی کتک زده که به پزشکی قانونی مراجعه کرده و کارشان تا آستانه طلاق پیش رفته و این موضوع به عنوان یک اعتبار نمایش داده شود که با این وجود اینکه زندگی مشترکشان به این نقطه رسیده، ولی هنوز دارند با هم زنگی می‌کنند.

وی افزود: این کار رسانه ملی یک خطای بزرگ بود که انتظار آن نمی‌رفت.

ابتکار با بیان اینکه خشونت علیه زنان در همه جوامع وجود دارد، گفت: باید هم با فرهنگ سازی و هم با قوانین به سمت مقابله با خشونت علیه زنان برویم.

ابتکار در ادامه با تاکید بر لزوم تحقق عدالت جنسیتی، گفت: در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های کشور موضوع عدالت جنسیتی دیده شده، اما بعضی اوقات دیده می‌شود به دلایلی دسترسی زنان و دختران به برخی خدمات کمتر است که نمونه آن دختران بازمانده از تحصیل است که اگرچه آمار آن از ۳۸ درصد قبل از انقلاب به سه درصد رسیده، اما همین میزان هم برای جامعه اسلامی ما بالا است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه از سیاست‌های دولت دوازدهم و مورد تاکید رئیس‌جمهوریموضوع حضور زنان در جایگاه‌های تصمیم سازی است، گفت: به دلایل مختلف فرصت چندانی برای حضور زنان در جایگاه‌های تصمیم سازی به وجود نیامده که این موضوع به جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۷ درصد جامعه زنان ایران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که قبل از انقلاب به سه درصد هم نمی‌رسید، گفت: متأسفانه متناسب با این پیشرفت در مدیریت‌ها به زنان فرصت داده نشده است.

ابتکار گفت: تا پایان برنامه ششم باید ۳۰ درصد پست‌ها در اختیار زنان قرار گیرد که این یک تکلیف است و از سویرئیس جمهور نیز ابلاغ شده و ما نیز تحقق آن را رصد می‌کنیم.

وی به معضل بیکاری دختران تحصیلکرده نیز اشاره کرد و گفت: این افراد استعدادهای زیادی دارند و باید از این پتانسیل برای توسعه کشور استفاده کنیم.

ابتکار بر لزوم توجه به حوزه ورزش بانوان نیز تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش بانوان موجب ارتقا سلامت جسمی و روانی این قشر از جامعه می‌شود و باید به این حوزه توجه داشته باشیم.

وی همچنین از تهیه سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده برای هر استان خبر داد و گفت: کرمانشاه اولین استانی است که سند ارتقا وضعیت زنان آن تصویب شده است.

ابتکار توانمندیهای زنان استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف را بالا توصیف و بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.